Jaakko Tuiskun läksiäissaarnaa pääsee kuulemaan Haukiputaalla su 17.12.

Haukiputaan seurakunnassa kahdeksan vuoden ajan työskennellyt kirkkoherra Jaakko Tuisku saarnaa Haukiputaan kirkossa su 17.12. klo 10 alkavassa messussa.

– Tuntuu haikealta valmistella läksiäissaarnaa, tosin en kuitenkaan ole Oulun seurakunnista lähdössä mihinkään, siirryn vain askeleen etelämmäs Karjasillan seurakuntaan, Tuisku toteaa.

Jaakko Tuisku.

Tuisku valmistautuu läksiäismessuun levollisin mielin.

–  Varmaankin aion harrastaa saarnassani myös itsetutkiskelua ja paketoida omaa työkautta Haukiputaalla. Kirkkovuoden aiheena on osuvasti Tehkää tie kuninkaalle, Tuisku sanoo.

Messu on seurakunnan yhteinen juhla ja Tuisku toimii messussa liturgina. Avustajana on Samuli Ruusuvuori, kanttorina Hannu Niemelä ja messudiakonina Riitta Yliluoma. Musiikilla on vahva osa messussa, mukana on myös Haukiputaan Kirkon Kamarikuoro johtajanaan Hannu Niemelä.

– Tervetuloa mukaan juhlallisuuksiin, ensin messuun ja sitten lähtöjuhlaan, joka on messun jälkeen seurakuntakeskuksessa. Seillä on luvassa riisipuuroa, puheita ja kuorolaulua, Tuisku kutsuu.

Vaalit keväällä

Haukiputaan seurakuntaan tulee avoimeksi kirkkoherran virka. Vaalit käytäneen keväällä 2024, Oulun hiippakunnan tuomiokapituli asettaa sille aikatauluraamia jo joulukuun kokouksessaan 14.12.

– Toivottavasti haukiputaalaiset aktivoituvat kirkkoherranvaalin aikana. Huomasin itse Karjasillan vaaleissa, miten paljon mahdollisuuksia vaaleilla on tehdä seurakuntaa näkyväksi alueella.

Tuisku aloittaa Karjasillan kirkkoherrana 1.1.2024 ja seurakunta on esittänyt, että kirkkoherran sijaisena toimii Outi Pohjanen. Tuomiokapituli päättää lopullisesti kirkkoherran sijaisesta 14.12.

Jaakko Tuiskun läksiäisjumalanpalvelusta voi kuunnella verkkokirkon nettiradiosta Oulun seurakuntien sivuilta www.oulunseurakunnat.fi/verkkokirkko.

Mon Dec 11 15:00:00 EET 2023