Krito-ryhmät

​​Krito-ryhmä on sielunhoidollinen vertaisryhmä. Sen menetelmät ovat omasta elämästä kertominen, toisten kuunteleminen, kirjoittaminen ja rukous. Ryhmän säännöt mahdollistavat turvalliset raamit kokoontumiselle. Ryhmän ohjaajina toimivat koulutetut vertaisohjaajat. Krito on lyhennys sanoista kristillinen toipumistyö.

Uusista alkavista ryhmistä ilmoitetaan tällä sivulla.

Tuiran seurakunta

Krito-ryhmä

Uusi KRITO-ryhmä eli sielunhoidollinen vertaisryhmä kokoontuu torstaisin yhteensä 9 kertaa 1.2.2024 alkaen klo 18–20 Pyhän Luukkaan kappelin seurakuntasalissa. Työskentelyn tukena ja aiheena on Saara Kinnusen kirja ”Äidin ikävä” tai Rendic & Puhalainen ”Rikottu luottamus”.

Ilmoittautumiset ja lisätietoja tekstiviestillä krito-ohjaaja Heleena Hietala p. 050 5644 152.

Karjasillan seurakunta

Kristillinen toipumisryhmä Karjasillan seurakunnassa

Kristillinen toipumisryhmä on sielunhoidollinen vertaistukiryhmä. Sen työvälineet ovat omasta elämästä kertominen, toisten kuunteleminen, kirjoittaminen ja rukous. Työskentelylle antavat turvaa säännöt, joissa painottuu luottamuksellisuus ja vaitiolovelvollisuus. Ryhmässä ei neuvota toisia eikä mestaroida toisten elämää. Ryhmä tarjoaa mahdollisuuden kohdata oman elämän kipukohtia turvallisessa ilmapiirissä. Työskentely toteutuu Häpeästä valoon -kirjan (Miia Moisio) pohjalta. Ryhmää ohjaavat diakoniatyöntekijät Mirva Karhu ja Riikka Ikonen.

Ryhmä kokoontuu Karjasillan kirkkoherranviraston tiloissa Kaukovainiolla (Kotkantie 3 B). Tapaamme torstai-iltaisin klo 18-20 yhteensä yhdeksän kertaa ajalla 14.3. - 9.5.2024. Ryhmän kokoonpano pysyy samana koko keston ajan. Lisätiedot ja ilmoittautuminen puhelimitse maanantaina 19.2. ja 26.2. klo 15-17 sekä keskiviikkona 21.2. ja 28.2. klo 9-11: Diakoniatyöntekijä Mirva Karhu, 040 575 2710.