Bänditoiminta

Bändi on asennekysymys! Oulun seurakunnissa on erikokoisia ja eri musiikinlajeihin suuntautuvia bändiryhmiä. Uusien laulajien ja eri instrumenttien taitajien on mahdollista päästä mukaan aina silloin tällöin. Toisinaan perustetaan myös uusia ryhmiä.

Bänditoimintaan osallistuminen on ilmaista, mutta bänditilojen vuokra maksetaan soittamalla seurakunnan tilaisuuksissa, esimerkiksi nuorten messuissa.

Bändeissä soitettava musiikki on joko gospel- tai muuta hengellistä musiikkia.

Vasemmalta valikosta löydät lisätietoa Oulun seurakunnissa parhaillaan toimivista bändeistä.

Lämsäjärven leirikeskuksen bändikämppä

Lämsäjärven leirikeskuksen yhteydessä sijaitsee seurakuntayhtymän bändikämppä. Sillä harjoittelevat gospelbändit/ - kuorot: Amani-kuoro, Nuorten ryhmä sekä gospelmessujen housbändit. Osa bändeistä on jo pitempään soittaneita ja osa vasta aloittaneita.

Rytmin, sointujen, stemmojen ja teorian keskeltä voit löytää musiikin eri tyylejä itä- ja eteläafrikkalaisesta musiikkista skandinaavisen kitarapoppiin, souliin, jazziin, bluesiin.

Sanoituksissa käsitellään kristittynä olemista sen eri näkökulmista ja luodaan evankeliumin avulla toivoa, uskoa ja armon näköaloja.

Nuorten gospelmessujen harjoitukset ja muut nuorisomusiikin projektit toteutetaan bändikämpillä. Vapautuvat vuorot annetaan uusille seurakuntien nuorisotyön kautta syntyneille gospelbändeille tai – ryhmille.

Toiminnasta ja kämpän käytöstä voi tiedustella nuorisomuusikko Esa Rättyältä, esa.rattya@evl.fi,  puh. 040 574 7125.

Tai seurakuntien nuorisotyöntekijöiltä.