Ikäkausi: Luottamus 16-18

Nuori kokee olevansa hyväksytty ja rakastettu, sekä ihmisten että Jumalan silmissä, juuri sellaisena kuin on.

Nuori ymmärtää, että kaste kutsuu myös elämään ja toimimaan kristittynä. Kastamattomalla on tilaa pohtia kasteen mahdollisuutta.

Nuorten ideoille, omalle toimijuudelle ja vastuun kantamiselle on tilaa seurakunnassa.

Nuoren annetaan kokeilla. Häneen luotetaan ja häntä tuetaan. Seurakunta ottaa tosissaan nuoren halun vaikuttaa maailman tulevaisuuteen.

Toimintaa nuorille

Nuorten bändi

Torstaisin Wirkkulassa (Kirkkotie 10D) klo 17-18.

Bändi harjoittelee kerran viikossa ja säestää sekä esiintyy seurakunnan eri tilaisuuksissa. Mukaan pääset kun osaat jonkin soittimen alkeet tai uskallat laulaa julkisesti. Lisätietoa ja ilmoittautuminen Katri Haapakorva 045 657 6122.

Nuortenilta

Perjantaisin klo 18-21 Wirkkulassa. Nuortenilloissa pelaillaan, oleskellaan ja tarjolla on aina jotain syötävää sekä tietysti kahvia, teetä ja mehua. Nuortenillat on paikka, jossa nuoret saavat viettää perjantai-iltaa isolla porukalla. Iltoja vetävät seurakunnan nuorisotyönohjaajat.

Isostoiminta

Isostoiminta on tarkoitettu rippikoulun käyneille nuorille, jotka haluavat toimia seurakunnan leireillä isosina. Isoseksi pääsee koulutuksen kautta. Seuraava koulutus alkaa syksyllä 2024. Ilmoittautuminen on käynnissä osoitteessa www.oulunseurakunnat.fi/ilmoittautuminen tai suora linkki TÄSTÄ.

Vapaaehtoistoiminta

Vapaaehtoisena toimiminen on tarkoitettu kaikenikäisille. Vapaaehtoistehtävät voivat olla kertaluontoisia tai voit sitoutua pidemmäksikin aikaa. Vapaaehtoistehtäviä on runsaasti ja jokaiselle varmasti löytyy mieleinen tehtävä.  Perehdytämme sinut tehtävään. Järjestämme tapaamisia, koulutuksia, suunnittelupäiviä, jotka tukevat sinua vapaaehtoistehtävissäsi. Järjestämme myös vuosittain vapaaehtoisille suunnattuja retkiä ja päiviä kiitokseksi ja virkistykseksi. Syksyisin vapaaehtoiset siunataan tehtäviinsä. Lisätietoja vapaaehtoistoiminnasta löytyy oheisesta linkistä tai lähetys- ja vapaaehtoistyönkoordinaattorilta p. 040 501 4764.