Tuiran seurakunnan diakoniatyö

Onko elämässäsi tilanne, jossa tarvitsisit apua? Diakoniatyöntekijä voi auttaa esim. yksinäisyydessä ja elämän erilaisissa kriisitilanteissa (esim. työttömyys, sairastuminen, kuolema). Diakoniatyöntekijät ovat sosiaali- tai terveysalan koulutettuja ammattilaisia ja heidän kanssa käydyt keskustelut ovat luottamuksellisia. Apu on maksutonta, eikä sinun tarvitse kuulua kirkkoon saadaksesi apua. Voit olla yhteydessä oman asuinalueesi diakoniatyöntekijään. Diakoniatyöntekijöihin saa parhaiten yhteyden arkipäivisin klo 9-17 välisenä aikana.

Huomioithan että, diakoniatyöntekijät eivät käsittele asiakkaiden asioita sosiaalisen median palveluiden kuten Facebookin tai Whatsappin välityksellä. Yhteydenottot ja yhteydenottopyynnöt diakoniatyöntekijöille pyydetään tekemään puhelun, normaalin tekstiviestin tai sähköpostin välityksellä.

Katso diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot tästä.

Diakoniatyöntekijät tapaavat ihmisiä vastaanotoilla, kotikäynneillä, diakonian aterioilla, erilaisissa kerhoissa, tapahtumissa, juhlissa, retkillä ja leireillä joita he järjestävät eri kohderyhmille. He tekevät yhteistyötä myös muiden apua tarjoavien tahojen kanssa.

Taloudellisen avun ajanvaraus on maanantaisin klo 9-11 p. 044 3161 412. Katso tarkemmat tiedot taloudellisesta avustamisesta sivulta Taloudellinen apu.

Diakonian ruokailut Oulussa.

Kiinnostaako vapaaehtoistyö?