Seurakuntamestarit auttavat monessa

Haluaisitko käydä tutustumassa juhlatilaan etukäteen, tai onko sinulla kysyttävää johonkin tilaisuuteen tullessasi? Seurakuntamestari on ihminen, jonka puoleen kääntyä!

Seurakuntamestari eli suntio on kirkon vahtimestari. Tuiran seurakunnan tiloissa seurakuntamestarit vastaavat kysymyksiin ja esittelevät tiloja.

Juhlien järjestäjälle seurakuntamestari esittelee usein juhlatilat: salin ja keittiön astiastoineen sekä koneineen.

Kuvassa seurakuntamestari Armi Häyry asettelee Tuiran kirkon alttarikukkia.

Tiloista huolehtimisen lisäksi seurakuntamestarit auttavat kirkkoon tulijoita neuvomalla ja vastaamalla kysymyksiin. Usein vieraaseen paikkaan tullessa kiinnostaa esimerkiksi, mistä löytyy vessa tai kauanko tilaisuus kestää. Silloin voi kääntyä seurakuntamestarin puoleen.

Kuvassa seurakuntamestari Kalervo Luoma leimaa rippikoululaisten kortteja, joihin merkitään, missä tilaisuuksissa he ovat käyneet.