Pitopalvelutoiminnan ohjeet Oulun seurakuntayhtymässä

Olemme myöntäneet Teille luvan toimia pitopalveluyrittäjänä Oulun seurakuntayhtymän omistamissa tiloissa. Asiakas ottaa teihin yhteyttä järjestäessään juhlia. Asiakkaan pyytäessä tarjousta toivomme, että annatte hänelle selkeän kirjallisen tarjouksen. Mikäli tarjous johtaa tilaussopimukseen, on kyseisen tilaisuuden tarjoilun järjestäminen kaikilta osin teidän ja asiakkaan välinen asia.

Tilaussopimuksen syntymisestä ja henkilömäärästä tulee ilmoittaa välittömästi kyseisen seurakunnan kirkkoherranvirastoon. Huomaa, että pitopalveluyrittäjä ei voi sopia suoraan tilojen varauksesta asiakkaan kanssa, vaan tilavaraukset tehdään aina kirkkoherranviraston kautta.

Katso seurakuntien kirkkoherranvirastojen aukioloajat ja muut yhteystiedot täältä.

Toimitilamme ovat käytettävissänne tilaisuuksien tarjoilun järjestämiseen toistaiseksi ilman korvausta. Keittiön siisteydestä ja hygieniasta vastaa kukin pitopalveluyrittäjä ns. omavalvontaperiaatteella. Siivoukseen kuuluvat myös keittiön kylmiöt ja lattia sekä salin pöydät.

Astioiden ja keittiövälineiden rikkoontumisesta ja häviämisestä tulee ilmoittaa ruokapalvelupäällikölle, puh. 050 342 6331 sekä toimitilojen korjaustarpeista kiinteistöpalveluun puh. 0400 682 089.

Pitopalvelutoiminnassa noudatamme seuraavia periaatteita:

Pitopalveluyrittäjän tehtävät

•     ottaa vastaan tavarat, jos juhlan järjestäjä tuo omia tarjottavia
  •     liinoittaa ja kattaa pöydät
  •     jakaa virsikirjat pöytiin
  •     laittaa kynttilät, kukat ja adressit pöydälle
  •     viikata puhtaat liinat kaappiin takaisin ja likaiset pyykkipussiin
  •     pyyhkiä salin pöydät
  •     pestä keittiön pöydät, kylmiöt, astianpesukone, liesi, kahvinkeitin, lattia ja lattiakaivo
  •     viedä roskat
  •     merkitä rikkoutuneiden astioiden nimet ja kappalemäärä listaan
  •     sulkea tarvittaessa ovet

Seurakuntamestarin tehtävät

•     kalustaa sovitulla tavalla
  •     laittaa äänentoistolaitteet toimimaan
  •     olla paikalla vieraiden saapuessa tilaisuuteen
  •     katsoa, että tilaisuus pääsee alkamaan asiallisesti, (sen jälkeen hän voi poistua jättäen emännälle yhteystiedot)

Seurakunnan tiloissa ei sallita alkoholin tarjoilua. Hääjuhlissa on mahdollista kohottaa morsiusmalja.

Seurakuntien keittiöiden siivousohjeet käyttäjille

Lisätietoja: ruokapalvelupäällikkö Heli Laitinen, p. 050 342 6331