Mukaan lähetystyöhön

Nuoria naisia sinisissä paidoissa. Kuva: Mimosa Hedberg.
Kuva: Mimosa Hedberg.

Sanoma Jumalan armosta ja vastuu lähimmäisestä eivät tunne rajoja. Millä tavalla haluaisit olla mukana lähetystyössä ja kansainvälisessä vastuussa?

Muutama ehdotus:

• Tule mukaan lähetyspiiriin tai lähetysiltaan ja tutustu lähetystyön moninaisuuteen.
  • Lue lähetystyöntekijän uutiskirje verkkosivuiltamme. Rukoile hänen puolestaan ja lähetä hänelle viesti.
  • Kerro lähetystyön tuloksista ja kansainvälisestä työstä kavereillesi.
  • Tee käsitöitä lähetyksen hyväksi ja nauti hyvästä seurasta esim. Silmukkassa Sofia seurakuntakeskuksessa, Kastellin Silimukassa, Koskelan käsityökahvilassa, Nuttu ja sukka -kerhossa Kiimingissä tai Langasta lähimmäiselle -kerhossa Hiuskassa. Tarkista ajat tapahtumakalenterista.
  • Ota vastuuta myyjäisten ja tapahtumien järjestelyistä.
  • Tutustu Käsityökauppa Silimukkaan Facebookissa ja tee ostoksia lähetystyön hyväksi. Tule myyjäksi Käsityökauppa Silimukan pop-up-myymälään joulun alla yhdessä lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaajien kanssa.
  • Lahjoita rahaa lähetystyöntekijän työhön ja nimikkohankkeeseen.
  • Ryhdy kummiksi ja tue kummilasten koulunkäyntiä.
  • Osallistu leirille tai lähetysjuhlamatkalle.
  • Liity Missioklubiin tai matkaryhmään ja valmistaudu ulkomaanmatkalle, joilla tapaat kaukaisia lähimmäisiä, tutustut heidän elämäänsä, kansainväliseen työhön ja lähetystyöntekijöihin.

Lue lisää Oulun seurakuntien lähetyksen vapaaehtoistoiminnasta tai katso alla olevasta tapahtumakalenterista, minne haluaisit tulla mukaan!