Hautausmaat

Ylikiimingin sankarihauta. Kuva: Rebekka Naatus.

Oulun seurakuntayhtymällä ovat käytössä seuraavat kolmetoista hautausmaata: Oulun ja Oulujoen hautausmaat, Kirkkotarha 1 ja 2 (Ylikiiminki), Kiviharjun ja Ylivuoton hautausmaat (Ylikiiminki), Haukiputaan hautausmaa, Kiimingin kirkkomaa, Jäälin hautausmaa, Oulunsalon hautausmaa, Yli-Iin kirkonkylän hautausmaa ja Tannilan hautausmaa. Lisäksi Haukiputaalla on kirkon läheisyydessä vanha hautausmaa, jonne ei tällä hetkellä haudata.

Oulun seurakuntien hautauspalvelun yhteystiedot

Hautaamiseen ja hautapaikkaan liittyvät maksut Linkki avautuu uudessa välilehdessä(pdf)

Haudan hoitamiseen liittyvät maksut ja yleiset hoitosopimusehdot Linkki avautuu uudessa välilehdessä(Linkki avautuu uudessa välilehdessäpdf)

HautamuistomerkkiohjeistusLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf)

Klikkaamalla kuvaa pääset
Sankarihautojen tarinat -sivulle.

Ulkopaikkakuntalaisten siunausjärjestelyt Linkki avautuu uudessa välilehdessä(Linkki avautuu uudessa välilehdessäpdf)

Oulun kaupungin tuhkansirottelualue merialueellaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (word)

Lisätietoa kirkon hautaustoimestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Hautojen hoitosopimustilausten aikataulu Oulun hautausmailla 2024

Oulun seurakuntayhtymän hautauspalvelussa otetaan vastaan haudanhoitosopimuksia 30.4.2024 saakka.

Haudanhoitosopimuksen voi tehdä joko tulevalle kesälle 2024 tai viideksi kaudeksi 2024 alkaen.

Ennakkotilatut haudanhoitotarjouslaskut lähetetään maaliskuun 2024 aikana.

Neljä hautainhoitorahastoa (Oulu, Haukipudas, Kiiminki ja Oulunsalo) on yhdistetty yhdeksi Oulun hautainhoitorahastoksi. Jatkossa kaikki haudanhoitotarjoukset Oulun hautausmailla tehdään Oulun seurakuntayhtymä, Oulun hautainhoitorahasto nimellä.

Hautojen hoitohinnastosta 2024 on poistettu erillinen aiemmin hoitohinnastossa ollut Reunakivialueen hoitohinta (Oulun hautausmaa). Hautojen hoitohinnaston 2024 haudanhoitohinnat koskevat kaikkia Oulun seurakuntayhtymän hautausmaita.

Tietoa ainaishoitosopimuksista

Hautojen ainaishoitosopimuksia ei ole lakkautettu. Hoitohaudoille istutetaan edelleen kesäkukat alkukesästä kuten tähänkin saakka. Mikäli omainen haluaisi vaihtaa 1-vuotiset kesäkukat monivuotisiin perennoihin, lisätietoa saa hautausmaan toimistolta.

Vuonna 2014 yhteinen kirkkovaltuusto päätti lakkauttaa ainaishoidot, mutta Pohjois-Suomen hallinto-oikeus kumosi päätöksen vuonna 2016.

Lisätietoja päätöksestä

Yhteinen kirkkovaltuusto 4.10.2016 § 46Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Aikaisemmat päätökset

Yhteisen kirkkovaltuuston päätös (10.3.2014) ainaishoitosopimusten lakkauttamisesta 1.1.2015 alkaen