Kiimingin seurakunnan päiväkerho ja pikkukoulut keväällä 2024

Lisätietoa saat varhaiskasvatuksen ohjaajalta Anne Schönbergiltä, anne.schonberg@evl.fi. p.040 743 1901

Kuvassa päiväkerholainen. Kuva: Sanna Krook

Kuva: Sanna Krook

Päiväkerho

Päiväkerho on tarkoitettu 3–5-vuotiaille lapsille. Ohjaajina toimivat lastenohjaajat. Päiväkerhossa koetaan pyhyyttä ja hiljaisuutta, pohditaan ja ihmetellään elämän kysymyksiä aikuisen ja toisten lasten seurassa. Päiväkerhossa on myös laulua, musisointia, leikkiä, liikkumista, tutkimista, ulkoilua sekä harjoitetaan kädentaitoja askarrellen, muovaillen ja maalaten. Toisinaan keskitytään kuuntelemaan satuja ja kertomuksia. Lisäksi retkeillään ja osallistutaan lastentapahtumiin sekä perhekirkkoihin yhdessä vanhempiensa kanssa. Päiväkerho on maksuton.

Päiväkerho kokoontuu Kiimingin Kirkkopirtissä.

Lisätiedusteluja sekä vapaita kerhopaikkoja voi kysellä lastenohjaajilta

Kiiminki p. 040 6261887

Pikkukoulut

Kiimingin seurakunnan pikkukoulut toimivat Ylikiimingissä, Yli-Iissä ja Kiimingissä.
Pikkukoulu on tarkoitettu 3–5-vuotiaille lapsille.

Lapsen ilmoittaminen toimintaan mukaan:
Lastenohjaajat antavat tietoa puhelimitse (sivun alalaidassa yhteystiedot), missä ryhmässä on tilaa, tämän jälkeen ilmoittautuminen tapahtuu alla olevan linkin kautta.

Pikkukoulu on lapsen kasvun paikka, jossa toimitaan yhteistyössä perheen kanssa. Pedagogiikkamme pohjautuu siihen, että toteutamme tavoitteellista ja merkityksellistä toimintaa, jossa kaiken keskiössä on lapsi. Pikkukoulupäivän aikana lapsi saa kokea turvallisuutta, empatiaa ja Jumalan rakkautta. Lapset toimivat vuorovaikutuksessa koko ryhmän kanssa jossa yhdessä voidaan ihmetellä ja tarttua myös lapsista nouseviin ideoihin.

Pikkukoulu on myös laulua, musisointia, leikkiä, liikkumista, tutkimista, ulkoilua sekä harjoitetaan kädentaitoja askarrellen, muovaillen ja maalaten. Toisinaan keskitytään kuuntelemaan satuja ja kertomuksia. Lisäksi retkeillään ja osallistutaan lastentapahtumiin sekä perhekirkkoihin yhdessä vanhempiensa kanssa.

Yhteystiedot:

Ylikiimingin pikkukoulut  p. 044 3161 721 tai p. 040 4812040

Yli-Iin pikkukoulu p. 040 7431902 tai  p. 044 3161 456

Kirkkopirtin pikkukoulu p. 040 6261 887 tai p. 040 835374

Pikkukoulua varten vanhemmat käyttävät Oulun kaupungin palvelusetelin.