Diakonia- ja palvelupiirit

Tältä sivulta löydät seurakuntien diakonia- ja palvelupiirien kuvaukset. Ryhmien kokoontumisajat ja -paikat löytyvät tapahtumakalenterista.

Karjasillan seurakunnassa

Diakoniatyössä voit toimia vapaaehtoisena monella tapaa. Palvelupiiri on avoin ryhmä jokaiselle, joka on kiinnostunut toimimaan diakonian vapaaehtoistehtävissä ja haluaa myös säännöllisesti kokoontuvan ryhmän. Palvelupiiri kokoontuu Karjasillan kirkossa joka toinen maanantai, lisätietoja Mirva Karhu, p. 040 5752 710

Kiimingin seurakunnassa

Diakonian ja Lähetyksen Lauluiltoja järjestetään muutaman kerran kaudessa eri puolilla Kiiminkiä kodeissa tai seurakuntatalolla. Illoissa ennen kaikkea lauletaan yhdessä, mutta myös kuullaan diakonian ja lähetyksen ajankohtaisia kuulumisia sekä tositarinoita ihmisten elämästä ja arjesta. Illoissa on myös kahvitarjoilu, jonka vapaaehtoinen kahviraha käytetään syyskaudella Suomen Lähetysseuran Tasauskeräykselle ja kevätkaudella Yhteisvastuukeräykselle. Vapaaehtoiset ovat tervetulleita mukaan iltoja järjestämään ja kutsumaan väkeä halutessaan myös koteihinsa. Tarkempia tietoja illoista löydät nettisivujen tapahtumakalenterista, Facebookista, kirkollisista sekä Rauhan Tervehdyksestä.
Voit myös halutessasi ottaa yhteyttä ja kysellä lisätietoja:
Katri Tuomiharju, lähetyssihteeri p. 040 551 6582 tai katri.tuomiharju@evl.fi TAI Erja Haho, Diakonian ja Lähetyksen tiimivastaava, p. 040 077 5164 tai erja.haho@evl.fi

Oulunsalon seurakunnassa

Diakoniatyössä tarvitsemme vapaaehtoisia monenlaisiin tehtäviin. Jokainen voi osallistua resurssiensa mukaan toimintaan. Ota rohkeasti yhteyttä, diakonissat Riitta Markus-Wikstedt, p. 044 745 3848 tai Maija Sivula, p. 044 7453 853

Neulontaa ja matkakumppanuutta

tiistaisin klo 13–14.30 Toimitalolla, Vattukuja 2.
Kaikille avoin neulontahetki, jossa tehdään diakoniatyölle lahjoitettavaksi sukkia, lapasia, myssyjä, huiveja ym, samalla yhdessä keskustellen. Otamme vastaan lankalahjoituksia. Tervetuloa!

Lisätietoja: diakonissa Riitta Markus-Wikstedt, p. 044 7453 848

Tuiran seurakunnassa

Pyhän Tuomaan kirkon diakoniapiiri

Diakoniapiiriläiset toimivat yhdessä Puolivälinkankaan-Välivainion diakoniatyöntekijän kanssa alueen vähävaraisten auttamiseksi (esim. kahvitukset, aamupalan valmistaminen, palvelukotivierailut, Yhteisvastuukeräykset).

Diakoniapiiri on avoinna kaikille, eli voit tulla ryhmään koska vain ilman ilmoittautumista.

Tervetuloa mukaan porukkaan, uudet vapaaehtoistyöstä kiinnostuneet!

Kevätkauden kokoontumiset Pyhän Tuomaan kirkolla (Mielikintie 5) maanantaisin klo 12-13.30 22.1., 19.2., 11.3. ja 22.4.2024

Lisätietoja: Diakoniatyöntekijä Sirpa Vähäaho-Kuusisto puh. 040 723 5880