Junioriorkesteri Primo toimii yhteistyössä Oulun seurakuntien, konservatorion ja Oulu-opiston kanssa. Orkesterissa soittaa 1-2 vuotta omaa soitintaan opiskelleita puhallin- ja lyömäsoittajia. Orkesterisoitto, kuten oman instrumentinkin hallinta, lähtee alkeista. Yhteissoitto on merkittävä osa soitonopintoja ja se onkin hyvä aloittaa jo varhaisessa vaiheessa. Primossa tähän tarjoutuu mahdollisuus yhdessä muiden samantasoisten soittajien kanssa.

Primon orkesterinjohtajina toimivat konservatorion huilunsoiton opettaja Marjaana Rantakeisu ja lyömäsoitinten lehtori Nathan Archer.

Harjoitukset tiistaisin klo 17-18.15 Raatin nuorisotalon Sali, Raatintie 7.

Lisätietoja orkesterista seurakuntien toiminnanohjaaja Pauliina Sormunen p. 040-8414680 tai seurakuntiensoittokunta.oulu@evl.fi. Harrastemaksu muille kuin Oulun konservatorion, Oulu-opiston ja Oulun ev. lut. seurakuntien musiikkikoulun oppilaille on 25 €/lukukausi.

Osaamistavoitteet

Oppia orkesterisoiton ja musiikin hahmottamisen perusteita.

Orkesterissa harjoitellaan yksi- ja moniäänisesti musiikin perusasioita: nuotinluku, rytmi, fraasit, fraseeraus (erilainen soittotyyli erilaisessa musiikissa), artikulaatio (staccato, portato, legato), dynamiikka (p, mp, mf, f, crescendo ja diminuendo), tahtiosoitukset (2/4, 4/4). Musiikin hahmottamista opetellaan soittamalla, taputtamalla ja marssimalla.Orkesterissa tutustutaan eri puhallinmusiikin tyyleihin oman osaamisen rajoissa. Orkesterisoiton perusasioina opitaan kapellimestarin seuraamista, kuuntelemista ja orkesterin osana toimimista.

Tavoitteena 2-4 esiintymistä lukuvuosittain.

Primon kevätkimara 2021

(Jos tekstitys ei näy, klikkaa se päälle videon alalaidan Tekstitykset-kuvakkeesta.)

YouTube-video