Walk in terapia Oulussa

Oulun ev.-lut. seurakunnat tarjoavat nuorille ja nuorille aikuisille maksutonta ja anonyymiä keskusteluapua ilman ajanvarausta. Walk in terapia on ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa ”käynti kerrallaan” periaatteella. Toiminta on suunnattu 16–29-vuotiaille nuorille ja nuorille aikuisille mielen hyvinvoinnin tueksi.

Walk in terapia

•    16–29-vuotiaille.
•    Päätät itse keskustelunaiheet, ja sitä kunnioitetaan.
•    Ei tarvita lähetettä – ei ole niin pientä tai suurta asiaa, etteikö voisi tulla keskustelemaan.
•    Mitään kirjauksia käynnistä ei jää, voit tulla nimettömänä. Keskustelut ovat luottamuksellisia.
•    Ei tarvitse kuulua kirkkoon – uskonnollisista aiheista puhutaan, jos niin itse toivot.
•    Voit tulla taustasta ja elämäntilanteesta riippumatta.

Avoinna

Keskiviikkoisin klo 15-18 Oulun keskustassa, Nuorten Kivijalassa, Isokatu 17, 90100 Oulu (käynti sisäpihalta).

4.4.2024 alkaen: torstaisin klo 15-17 Linnanmaalla, Pyhän Luukkaan kappelissa, Yliopistokatu 7, 90570 Oulu

Perjantaisin klo 15-17 Kaakkurissa, Pyhän Andreaan kirkossa, Sulkakuja 8, 90420 Oulu.

Tietoa päivystyksistä löydät tapahtumakalenterista ja Instagramista tililtä @walkinterapiaoulu.

Tule juttelemaan!

Voit tulla juttelemaan elämäntilanteestasi tai huolestasi riippumatta siitä, onko asia pieni tai iso, nolo tai haastava. Etsitään yhdessä ratkaisuja tilanteeseesi. Akuutissa tai tiiviimmän tuen tarpeessa neuvomme palveluissa eteenpäin. Mukaan saa ottaa myös itselle tärkeän ihmisen.

Keskustelussa käytetään ratkaisukeskeisen lyhytterapian menetelmiä. Tarkoituksena on antaa tukea arkeesi ja jaksamiseesi. Joskus voi yksikin käynti riittää, mutta aina voi tulla uudelleen. Terapeutti voi olla eri kerroilla eri henkilö.

Tapaaminen on maksuton ja luottamuksellinen sekä halutessasi anonyymi. Tapaamisen kesto on noin 45 minuuttia. Terapeutteina ovat koulutetut kirkon ammattilaiset sekä vapaaehtoiset terapeutit.

Terapiaan pääsee saapumisjärjestyksessä. Aulassa sinua on vastassa työntekijä ja tarjolla virvokkeita. Paikalla on kaksi terapeuttia. Odotellessa voit halutessasi pohtia aloituslomakkeelle omaa tilannettasi.

Kirkon walk in terapia käynnistyi Oulussa huhtikuussa 2022 ja laajeni Kaakkuriin huhtikuussa 2023. Päivystys aloitetaan Linnanmaalla huhtikuussa 2024.

Lisätietoa toiminnasta valtakunnallisella sivulla www.walkinterapia.fi.

Tervetuloa juttelemaan mistä tahansa asiasta.

Yhteydenotot

Sähköpostilla walkinterapia.oulu(a)evl.fi

Lataa ja tulosta esiteLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Walk in terapian mainos.

Oulun seurakuntayhtymä sai LähiTapiolalta 10 000 euron lahjoituksen walk in -terapiatoimintaan (LähiTapiolan tiedote 26.5.2023). Lahjoituksella mahdollistetaan perehdytystä, koulutusta ja materiaalia, jota tarvitaan uusien walk in -terapiaa tarjoavien toimipisteiden käynnistämiseksi. Samalla pyritään yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa kehittämään walk in -terapian etävastaanottoa.

Walk in -terapiaa nyt myös Kaakkurissa (Uutinen 21.3.2023)

Walk in -terapia on saanut hyvän vastaanoton Oulussa (Uutinen 7.9.2022)

Oulun seurakunnat aloittaa maksuttoman terapiavastaanoton nuorille (Uutinen 31.3.2022)

Kirkon lyhytterapia nuorille käynnistyy keväällä (Uutinen 2.3.2022)