Kymppileiri 2024 info

Henkilökohtaiset leirikirjeet ovat tulossa.

Lisäinfoa ja tarkennuksia

MIkäli joudut perumaan osallistumisen leirille, ilmoita siitä sähköpostitse osoitteeseen kymppileiri.oulu@evl.fi. Kerro viestissä leiriläisen nimi ja mihin seurakuntaan hän on ilmoittautunut. Leirin perumisessa noudatamme seuraavaa ohjeistusta:

Leirin peruutussäännöt

Yhteinen kirkkoneuvosto (15.12.2011) on päättänyt, että leirikeskusten toiminnallisessa käytössä sovelletaan peruutusehtoina 1.1.2012 alkaen seuraavien ehtoja:

Leiriläinen peruuttaa leirin ilman erityistä syytä seuravasti:

Myöhemmin kuin 14 vuorokautta, mutta viimeistään 48 tuntia ennen leiriä alkua, maksamalla 50% leirin hinnasta. Jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 48 tuntia ennen leirin alkua, leirin järjestäjällä on oikeus periä koko leirin hinta. Jos leirille osallistumista ei peruta lainkaan, leirin järjestäjällä on oikeus periä koko leirin hinta järjestelykuluina.

Terveydellisistä syistä leirin voi perua ilman kuluja toimittamalla lääkärin tai terveydenhoitajan antama todistus.

Leiripaikka

Kymppileiri pidetään Rokualla, Oulun ev.-lut. seurakuntien leirikeskuksen maastossa. Matkaa leiripaikalle Oulusta on n. 90 km.  Leirin huolto tukeutuu seurakuntien leirikeskukseen. Leirillä liikutaan maksimissaan muutaman kilometrin etäisyydellä varsinaisesta leiristä. Leiri jakautuu kolmeen kylään, n. 80-100 leiriläistä / kylä.

Kulkemiset

Leirille ja leiriltä pois on yhteiskuljetus linja-autoilla. Leirikirjeessä on leiriläisen leirikylän lähtö- ja saapumisaika sekä -paikka.

Kaveri

Pyrimme huomioimaan, että jokaisella on kaveri isosryhmässä ja teltassa.

Majoittautuminen

Leiriläiset majoittuvat seurakunnan puolijoukkueteltoissa (n.12-15 leiriläistä + 2-3 isosta). Vain erityisestä syystä (terveydelliset syyt) tulee sisämajoitus kysymykseen. Sisämajoituksesta on neuvoteltava leirin johdon kanssa viimeistään kuukausi ennen leirin alkua.

Ohjelma

Päivä alkaa herätyksellä klo 7.30 ja päättyy hiljaisuuteen klo 22.00. Jokaisella päivällä on oma, erilainen ohjelma. Ohjelmaan sisältyy yhtenä päivänä sauna ja uinti. Turvallisuussyistä emme voi järjestää vapaata uintia.

Varusteet

Välttämättömiä ovat sopivan vaatetuksen lisäksi makuupussi, makuualusta ja kunnon sadevarustus saappaineen. Huom. pikku reppu on myös välttämätön. Tarkempi varusteluettelo on leirikirjeessä. Kaikkiin varusteisiin oma nimi ja seurakunta! Näin kadonneet tavarat ovat helposti tunnistettavissa.

Emme suosittele kännyköiden tai muun elektroniikan mukaanottoa leirille. Kosteus ja pöly vahingoittavat niitä helposti. Jos otat kännykän mukaan, tulee sen olla ehdottomasti äänettömänä koko leirin ajan. Leirillä ei ole mahdollisuutta ladata kännykkää. Seurakunta ei korvaa kadonneita tai rikkoutuneita arvotavaroita. Jokaisella on vastuu omista tavaroista!

Turvallisuus

Johtajistoa, ohjelmavastaavia, aikuisia avustajia ja isosia on leirillä reilut 100 henkeä. Terveydenhuollosta vastaa sairaanhoitajakoulutuksen saanut henkilö. Lääkäripalveluita tarvittaessa käymme Vaalassa.

Leirillä jokaisessa kylässä on oma yövalvoja.

Mikäli leiriläisen terveydentilassa/ lääkityksessä/ muissa leiriin vaikuttavissa asioissa tulee muutoksia ilmoittautumisen jälkeen, huolehdithan muutoksien ilmoittamisesta leiriläisen kyläpäällikölle. Kyläpäälliköiden tiedot löytyvät Me teemme kymppileiriä-sivulta.

Soittamiset

Suosittelemme, että yhteydenpito leiriläiseen leirin aikana olisi minimaalista. Jatkuvat puhelinsoitot häiritsevät leiriohjelmaa ja leiriläisen keskittymistä. Omien kyläpäälliköiden yhteystiedot löytyvät leirikirjeestä. Tarvittaessa leirinjohtajiin voi olla yhteydessä.

Maksut

Leirimaksu on 60 euroa.  Leirimaksu sisältää kuljetuksen, ohjelman, ruuan, majoituksen ja tapaturmavakuutuksen leirin ajaksi. Leirimaksu tulee kirjeenä kotiin. Leirimaksusta voi saada vapautuksen taloudellisin perustein. Ota yhteyttä seurakuntasi työntekijään tarvittaessa.

Rahat/karkit

Leirillä ei ole kioskia, vaan yhtenä päivänä on karkkipäivä, karkit sisältyvät leirin hintaan.

Viimeisenä leiripäivänä pidetään markkinat, jossa myyntituotteina ovat leiriläisten leirin aikana itse suunnittelemia ja toteuttamia juttuja. Markkinoiden tuotto ohjataan Kymppileirin kummikohteen Hosainan kuurojenkoulun hyväksi. Voit ottaa myös mukaan jotain pientä myytävää (leluja, lukemista jne.) mistä itse voisit luopua hyvän asian vuoksi. Olisi kiva, jos voisit varata tätä varten hieman rahaa mukaan, jotta voit myös tehdä ostoksia markkinoilla. Markkinoilla kaikilla on sekä ostajan että myyjän rooli. Älkää laittako lapsellenne liikaa rahaa mukaan, siis vain se määrä, minkä on markkinoilla ajatellut käyttää, max. 5€ , mielellään kolikoina. Kukkaroon nimi niin kuin muihinkin tavaroihin!