Oulun tuomiokirkon vuokraus

Seurakunnan ulkopuolisen järjestäjätahon järjestäessä konserttia tai muuta vastaavaa tilaisuutta tuomiokirkkoon, tulee tehdä vuokra- ja käyttösopimus Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kanssa.

Tuomiokirkon kirkkosali ja tuomiokirkon krypta ovat itsenäisiä tiloja, jotka varataan aina erikseen.

Sopimuksen yksityiskohdat on määritelty erikseen kirkon vuokra- ja käyttösopimuksessa.

Oulun tuomiokirkon vuokra määräytyy seuraavien ajanjaksojen mukaan:

Joulujakso: ensimmäisestä adventtisunnuntaita edeltävästä maanantaista loppiaiseen

Muina aikoina: loppiaisen jälkeisestä päivästä tuomiosunnuntaihin

Lisäksi pääsiäisjakso ja pyhäinpäivä: palmusunnuntaista 2. pääsiäispäivään ja pyhäinpäiväviikonloppu perjantaista sunnuntaihin. Näinä aikoina kirkkoa ei vuokrata lipullisiin konsertteihin.

Joulujakson aikana vuokra määräytyy seuraavalla tavalla:

• yksi konsertti tai tapahtuma illan aikana 2.000 €/6h.
  • kaksi konserttia tai tapahtumaa illan aikana 2.800 €/6h.
  • pelkästään verkossa lähetettävä tapahtuma 1.000 €/6h.

Lisätunnin hinta joulujakson aikana on 200€. Kaikki hinnat sisältävät alv 24%.

Muina aikoina vuokra määräytyy seuraavalla tavalla:

• yksi konsertti tai tapahtuma illan aikana 1.000 €/6h.
  • kaksi konserttia tai tapahtumaa illan aikana 1.400 €/6h.
  • pelkästään verkossa lähetettävä tapahtuma 500€ /6h

Lisätunnin hinta muina aikoina on 100€. Kaikki hinnat sisältävät alv 24%.

Konsertin järjestäjälle, joka myy konserttiin ohjelmia, mutta joiden lunastaminen ei ole edellytyksenä kirkkoon pääsemiselle, voidaan neuvotella vuokrahinnasta alennusta erillisen kategorioinnin mukaan. Tätä käytäntöä sovellettaisiin erityisesti Oulun seudulla vaikuttaviin yhteistyötahoihin ja hyväntekeväisyyskonsertteihin.

Sellaisten tilaisuuksien osalta, joissa tähtäimenä on ilmeinen taloudellisen tuloksen tekeminen, vuokrahinta on 100 %.

Yhteyshenkilö: kanttori Henna-Mari Sivula, henna-mari.sivula@evl.fi p. 040 7450 160.