Ensimmäisen työpaketin tavoitteena on muodostaa kattava kokonaiskuva, jonka pohjalta muodostuu edellytykset tiedolla johtamisen kehittämisen toimenpiteiksi. Työpaketin osalta on keväällä 2024 käynnistetty yhtymän johdon pilotti koskien toimintaympäristöanalyysiä ja tilannekuvaa, sekä strategioiden yhteensovittamista. Myös seurakuntayhtymän palveluyksiköiden ja seurakuntien osalta on toimintaympäristöanalyysi meneillään.

Koko organisaatiolle on tehty kysely, jonka tavoitteena oli kartoittaa tiedolla johtamisen nykytilaa. Samalla vastaajilla oli mahdollisuus esittää toiveita hankkeen toteuttamiselle. Iso kiitos kaikille vastaajille!

Vielä ennen lomia touko-kesäkuussa 2024 on tulossa "Tiedolla johtaminen Kirkossa - Kolmen tapahtuman kokonaisuus kirkon toimintaympäristöstä", johon kaikki halukkaat koko organisaatiosta voivat osallistua.