Lähetys ja kansainvälinen vastuu Haukiputaalla

Voit tukea Haukiputaan seurakunnan lähetystyötä lahjoittamalla seuraavilla tiedoilla:

Saaja: Oulun ev.lut. seurakuntayhtymä

Tilinro: FI1257414020024233

Viesti: 1052600300 Haukiputaan seurakunnan lähetystyö

Viite: (jätä kenttä tyhjäksi)

Voit lahjoittaa myös MobilePaylla numeroon 46903.

Lahjoitukset ohjataan nimikkokohteisiin Nepalin, Botswanan, Latinalaisen Amerikan (Kolumbia, Bolivia ja Venezuela) lähetystyöhön (Suomen Lähetysseura), naisten lukutaito hankkeeseen Afrikassa (Suomen Piplia seura) sekä farsinkielisen, Sat-7 pars -kanavan tukemiseen (Medialähetys Sanansaattajat).

Nimikkokohteet:

Botswana – Francistownin koulun kummilapset

Nepal – vammaisten lasten koulutus

Afrikka – naisten lukutaito

Kristillinen mediatyö SAT-7 -Farsinkielisten kristillisten satelliittiohjelmien tuottamista SAT 7-kanavalla Medialähetysjärjestö Sanansaattajien kautta.  Farsinkielisiä ohjelmia katsotaan ja kuunnellaan erityisesti Iranissa, Afganistanissa ja Tadžikistanissa.

Nimikkolähetit:

Suomen Lähetysseuran Katja Tynkkynen toimii kummilapsityössä ja tiedottajana Latinalaisessa Amerikassa. (Bolivia, Kolumbia, Venezuela).

Kerhot:

Lähetystyön kerhotoiminta alkaa viikolla 2 ja toiminta tauolla hiihtolomaviikolla 10.

Ristipisto - perjantaisin klo 12.30 Poijussa. Toimitaan yhdessä lähetystyön hyväksi. Kahvia, käsitöitä ja terveisiä lähetyskentiltä.

Varkkamissio - tiistaisin klo 17.00 Wirkkulassa. Kouluikäisille tarkoitettu lähetystyön kerho, jossa hartaus ja erilaista toimintaa lapsille.

Kässämissio - torstaisin klo 18–20 Poijussa. Kerho nuorille ja nuorille aikuisille, jossa toimitaan lähetystyön hyväksi! Kevään 2024 kokoontumiset: 8.2., 22.2., 21.3., 4.4., 2.5. Kerhossa valmistetaan tuotteita lähetystyölle myyntiin ja niistä saadut tuotot ohjataan maailman kaikkein heikoimmassa asemassa oleville.

Tapahtumat:

Lähetysseurat - to 25.4. klo 18 Wirkkula, Kirkkotie 10D, Haukipudas. Puhujina Frans Kinnunen ja Pekka Takkula. Lähetystyöstä kertomassa Karita Isola. Keskustelua ja kahvitarjoilu. Vapaaehtoinen lahjoitus Haukiputaan seurakunnan lähetystyölle.

Äitienpäivän brunssi - su 12.5. klo 11.30–13 Haukiputaan seurakuntakeskuksen isossa salissa. Brunssilla tarjolla mm. runsaita salaatteja, erilaisia piirakoita, lihapullia, nakkeja, perunoita, patonkeja, pasteijoita. Muutokset mahdollisia. Myös vegaanisia- ja kasvisvaihtoehtoja. Jälkiruokana täytekakkukahvit. Hinta 18€ aikuiselta, 5-12 -vuotiaat lapset 8€, alle 4 -vuotiaat ilmaiseksi. Liput ruokailuun etukäteen Karita Isolalta p.040 501 4764. Lippuja myynnissä myös ovelta rajallisesti.  Tuotto Haukiputaan seurakunnan lähetystyölle.

Kävele naiselle ammatti -kävelytapahtuma -  to 23.5. klo 12.00. Lähdemme kävelemään yhdessä ja kävelyn jälkeen palaamme seurakuntakeskukselle syömään. Ruokailu klo 13.00. Hinta 10 € aikuiselta ja lapset ilmaiseksi. Ruokailun voi varata Karitalta 8.5. mennessä p. 040 501 4764 tai karita.isola@evl.fi. Tuotto ohjataan Kirkon Ulkomaanavun kautta Naisten Pankin Kävele Naiselle Ammatti -kampanjaa.

Vuokraa viljelylaatikko - Viljelylaatikon vuokra 20 euroa kesäkaudelta. Viljelylaatikko sijaitsee seurakuntakeskuksen (Kirkkotie 10) pihamaalla. Laatikon koko n. 70x50 cm. Istuta valitsemasi kasvikset, juurekset tai kukat. Istutuksen voi aloittaa viikolla 23 lopussa. Viljelylaatikon multa sisältyy vuokraan.Viljelylaatikoiden vuokratuotto Haukiputaan seurakunnan lähetystyölle.

Äitienpäivän kukkapalveluVoit muistaa edesmennyttä läheistäsi Haukiputaan hautausmaalla toimitettavalla kauniilla ruukkukukalla.Viemme puolestasi kukan haudalle äitienpäivänä.Palvelun hinta on 20 euroa. Tuotto ohjataan Haukiputaan seurakunnan lähetystyölle.Hintaan sisältyy kukan vieminen haudalle sekä kuva läheisesi haudasta. Lähetämme tilauksesta maksulinkin.Voit maksaa myös MobilePayllä.  Tilaukset 6.5.mennessä Karita Isolalle P. 040 501 4764 tai karita.isola@evl.fi

Siivillä - Oulun hiippakunnan lähetysjuhlat Oulunsalossa  30.8-1.9.2024. Teemme yhteisen retken lähetysjuhlille la 31.8. Lisätietoja ja ilmoittautumiset myöhemmin keväällä.

TAPULIKAHVILA

Tapulikahvila on avoinna 12.6.–1.8. välisenä aikana ma-pe klo 12–18. Poikkeuksena 21.6. juhannusaattona Tapulikahvila on suljettu.

Tapulikahvila sijaitsee Haukiputaalla, jossa kesäsetelinuoret myyvät ja leipovat kotitekoisia leivonnaisia. Kahvilan tuotto ohjataan Botswanassa tehtävään lähetystyöhön Suomen Lähetysseuran kautta, jossa tuetaan syrjäytymisvaarassa olevia lapsia ja nuoria.  Tesholofelong-tukiohjelman tavoitteena on, että lapset ja heidän perheensä pääsevät ulos köyhyydestä, saavat ammatin ja oppivat tärkeitä elämäntaitoja niin, että elämänvalinnat olisivat parempia.

Tapulikahvilassa on lisäksi myynnissä seurakunnan vapaaehtoisten tekemiä käsitöitä.

Haukiputaan kirkko on avoinna tutustumista ja hiljentymistä varten ma-pe 10.6.–2.8., ma-to klo 12-18 ja pe 12-17, jolloin myös kirkon oppaat ovat paikalla.

Lämpimästi tervetuloa kahville ja tutustumaan Haukiputaan kauniiseen kirkkoon!

Lisätietoa: Karita Isola, lähetys- ja kansainvälisentyön ohjaaja, p. 040 501 4764, karita.isola@evl.fi