Valkoinen höyhen lähikuvassa, kuva Unsplash

Hiljaisuus

Hiljaisuus on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia ja terveyttä. Se antaa mahdollisuuden rentoutua, rauhoittua ja keskittyä omiin ajatuksiin.

Ihmiset tarvitsevat myös ajoittain hiljaisuutta virikkeiden ja ärsykkeiden vähentämiseksi, sillä jatkuva melu ja äänimaailman ylikuormitus voivat olla kuormittavia ja rasittavia. Hiljaisuus voi tarjota mahdollisuuden kuunnella omaa kehoa ja mieltä, sekä auttaa löytämään sisäistä rauhaa ja tasapainoa.

Kristitylle hiljaisuudella on suuri merkitys. Hiljaisuudessa voi rukoilla, tutkia Raamattua ja näin syventää omaa hengellistä elämäänsä.
Oulun seurakunnissa on monia mahdollisuuksia kokea hiljaisuutta. Kiinnostaisiko sinua Hiljaisuuden jooga?Linkki avautuu uudessa välilehdessä Tai oletko kiinnostunut pyhiinvaelluksesta? Tämän sivun kautta löydät monia mahdollisuuksia kokea eri tavoin hiljaisuutta elämässäsi.

Tällä sivulla on monia esimerkkejä hiljaisuuden toiminnasta Oulun seurakunnissa. Seuraathan Hiljaisuuden viljelyn tapahtumia tapahtumakalenterista ja Rauhan Tervehdys- lehdestä sekä seurakuntien Facebook- ja Instagram- tileiltä.

Todellinen hiljaisuus ei ole pelkkää äänettömyyttä, vaan rauhaa, joka löytyy sielustamme keskellä elämän melua.

Alavalikon kautta löydät ajankohtaiset tiedot mm. Hiljaisuuden joogan -ryhmästä.

Rukouskävely

Oulun tuomiokirkossa on jaossa rukouskävelykortteja, jotka johdattavat kulkemaan pienen matkan tuomiokirkon ympäristöön sijoittuvilla reiteillä. Rukouskävelykorttien sisältämät rukoukset ja kysymykset ohjaavat laskeutumaan hetkeen ja hiljentymään rukoukseen kaupunkimaisemien keskellä.

Rukouskävelykortteja on neljä. Rukouskävely Siunatuin askelin sijoittuu Ainolan puiston alueelle ja rukouskävely Kaupungin sydämessä kulkee puolestaan tuomiokirkolta Kiikelin puiston rantaan. Rukouskävely Pikisaaren polulla lähtee pääkirjaston ja Pikisaaren yhdistävältä sillalta ja kiertää vehreän Pikisaaren ympäri. Oma rukouskävely on myös hiljaisuuden retriitiin, joka sopii hyvin miniretriitiksi. Olet tervetullut kokeilemaan tällaista hiljentymisen ja rukouksen tapaa!

Rukouskävelykortteja on saatavilla Oulun tuomiokirkon eteisaulasta ja ne ovat maksuttomia.

Oma tarina ryhmän mainos, kuvassa raamattu auki ja aukiolevat lehdet muodostavat sydämen.

Ota yhteyttä:

Seurakuntapastori