Kuuroille

Jos äidinkielesi on viittomakieli tai olet viittomakielisen omainen, saat kauttamme viittomakielistä  palvelua. Palvelua tarjotaan kaikenikäisille kuuroille, kuurosokeille ja heidän perheilleen.

Tavoitteenamme on avun ja tuen antaminen arkipäivän asioissa ja toimivien ratkaisujen etsiminen elämän pulmatilanteissa. Sielunhoito ja keskustelut ovat tärkeä osa koti- ja laitoskäyntejä.

Erilaiset retket, leirit ja juhlat antavat vertaistukea ja kutsuvat seurakunnan yhteyteen.

Viittomakielen tarve huomioidaan kuulovammaisten ja kuulonäkövammaisten kokoavassa ryhmätoiminnassa.

Kuulovammaisten kerhossa, Aabrahamin poppoossa, on kerholaisen tilaama kirjoitustulkkaus josta kaikilla ryhmäläisillä on lupa hyötyä.

Lähes kaikissa seurakunnan tiloissa ja leirikeskuksissa on induktiosilmukka. Tilaisuuksiin tullessa kysy asiasta seurakuntamestarilta.

Kuulovammaistyön kausiesite ilmestyy kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä.

Kuulovammaistyön diakoniatyöntekijän Anne-Mari Kyllösen tavoitat

p. 040 5912 657 / anne-mari.kyllonen@evl.fi

Avoin vastaanotto to klo 9–11 Sofia seurakuntakeskuksessa, os. Isokatu 17, sisääntuloaula.

Muut tapaamiset sopimuksen mukaan.

Oulun hiippakunnan kuurojenpappi on Sari Timonen, p. 044 7555 554 tai sari.timonen@evl.fi

Vastaanotto Keskustan seurakuntatalossa (Isokatu 17, sisääntulokerroksen vastaanottohuone) keskiviikkoisin klo 14-16. Kotikäynnit ja muut tapaamiset sopimuksen mukaan.

Tiedot  kerhoista, leiristä, retkistä ja muista ajankohtaisista tapahtumista löydät tapahtumakalenterista.