Sukututkimus

Oulun aluekeskusrekisterissä on Oulun seurakuntien kirkonkirjoja 1800-luvun puolivälistä lähtien.

Vanhimmat kirkonkirjat on siirretty Kansallisarkiston alueellisiin yksiköihin.

Oulun aluekeskusrekisteriin kuuluvat Oulun ev.-lut. seurakuntien (Haukipudas, Karjasilta, Kiiminki (myös Yli-Ii ja Ylikiiminki), Oulujoki, Oulunsalo, Oulun tuomiokirkkoseurakunta ja Tuira) lisäksi seuraavat seurakunnat: Alavieska, Haapajärvi, Haapavesi, Hailuoto, Ii, Kalajoki (myös Himanka ja Rautio), Kemi, Keminmaa, Kempele, Kolari, Kuusamo, Kärsämäki, Liminka, Lumijoki, Muhos, Nivala, Oulainen, Pello (myös Turtola), Posio, Pudasjärvi, Pyhäjoki, Pyhäjärvi, Raahe (myös Paavola, Pattijoki, Revonlahti, Ruukki, Saloinen, Siikajoki, Siikasalo, Vihanti), Reisjärvi, Sievi, Siikalatva (myös Kestilä, Piippola, Pulkkila, Pyhäntä, Rantsila), Taivalkoski, Tervola, Tornio, Tyrnävä (myös Temmes), Simo, Utajärvi, Vaala, Ylitornio ja Ylivieska.

Sukututkimuksia varten laadittavia selvityksiä tehdään aluekeskusrekisterissä henkilöresurssien sallimissa rajoissa.

Sukututkimusta varten tehtävän todistuksen perushinta on 55 €. Jos laatimisesta aiheutuu työtä enemmän kuin 30 minuuttia, perushinnan lisäksi veloitetaan 25 €:n lisämaksu jokaiselta alkavalta 30 minuutin jaksolta. Todistuksen toimitusmaksu on 5 €, joka sisältää myös laskutuksen  (Hinnoittelu Kirkkohallituksen 1.3.2023 voimaan astuneen päätöksen mukainen Linkki avautuu uudessa välilehdessä(pdf).)

Sukututkimustarkoituksiin käytettäviä todistuksia on mahdollista tilata:

• täyttämällä sukututkimuksen tilauslomakeLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf-tiedosto) ja lähettämällä se osoitteeseen keskusrekisteri.oulu@evl.fi tai Oulun seurakuntayhtymä, aluekeskusrekisteri, PL 122, 90101 Oulu.
  • Huom! Lomake on tallennettava ENSIN omalle koneelle, jotta siihen voi kirjoittaa ja tallentaa tietoja. Sen jälkeen lomakkeen voi lähettää edelleen sähköpostin liitetiedostona tai kirjeellä. Jos lähetät lomakkeen sähköpostilla, älä kirjaa siihen tietosuojasyistä henkilötunnusta.
  • Huom! Jos tutkimuksessa tarvitaan tietoja elossa olevista henkilöistä, tilaajan tulee liittää tilaukseen selvitys oman sukututkimusrekisterinsä tietosuoja-asioista.

Puhelintiedustelut:

040 663 2696,
044 3161 534,
044 3161 539,
044 3161 543,
044 3161 454,
044 3161 547,
040 7093 215 sekä
0400 174 921.

Huom. Henkilötietoja ei koskaan luovuteta puhelimitse.