Kysymyksiä ja vastauksia kymppileiristä

Missä leiri pidetään?

Leiri pidetään Rokualla, Oulun ev.-lut.seurakuntien leirikeskuksessa ja sen telttaleirialueella. Matkaa Rokualle on n. 90 km. Leirikeskuksen osoite on Salmisentie 300, Muhos.

Miten leirille mennään?

Sinne mennään yhteiskuljetuksella. Leirikirjeessä kerrotaan leiriläisen lähtö- ja saapumisaika ja paikka.

Missä leirillä majoitutaan?

Leiriläiset majoittuvat seurakuntien puolijoukkueteltoissa. Jokaisessa teltassa on 12-15 leiriläistä ja kaksi isosta. Vain erityisestä syystä on sisämajoitus mahdollista. Tästä tulee keskustella leirin johtajan kanssa etukäteen.

Saako ottaa oman teltan mukaan?

Ei saa. Jokaiselle leiriläiselle on telttapaikka seurakuntien teltoissa.

Onko teltoissa lämmitys?

Ei ole. Mutta läheisyys lämmittää.

Pääseekö kaverin kanssa samaan telttaan?

Kyllä, kun olette ilmoittautuneet saman seurakunnan listalle.

Millainen on leiripäivä?

Herätys on aamulla ja nukkumaan mennään illalla. :)

Jokaisena päivänä on oma erillinen ohjelma. Leirillä on yhtenä päivänä uinti+sauna.

Kannattaako kännykkä ottaa mukaan leirille?

Ei kannata, koska kosteus ja pöly vahingoittavat helposti kaikkea elektroniikkaa. Leirillä ei ole latausmahdollisuutta. Kännykän käyttö häiritsee leiriohjelmaa. Jos kuitenkin uskallat ottaa kännykän mukaan, se tulee pitää äänettömänä teltassa koko leirin ajan. (Seurakuntien vakuutus ei korvaa leirillä vahingoittuneita tai kadonneita kännyköitä ja muita arvoesineitä.)

Pitääkö kaikki varustelistassa olevat ottaa mukaan leirille?

Kyllä. Ehdottoman tärkeää on, että sinulla on kunnon makuupussi, -alusta ja pipo. Yöt nimittäin saattavat olla melko kylmiä. Sadevaatteetkaan eivät ole vitsi.

Onko leirillä kioski?

Ei ole. Leirimaksuun sisältyy karkkipäivän herkut.

Tarvitseeko leirille ottaa rahaa mukaan?

Leirillä pidetään markkinat kymppileirin kummikohteen hyväksi. Voit ottaa mukaan max. 10 euroa pieninä, 10 snt-1€ kolikkoina, joilla voit tehdä huippuhienoja ostoksia markkinoilla.

Voiko leirille soittaa?

Erityisen tärkeissä asioissa leirille voi soittaa leiriläistä koskevissa asioissa oman seurakunnan kyläpäällikölle.