Ouluilo-keräys auttaa vähävaraisia oululaisia

Ouluilo-keräyksen varoja jaetaan diakoniatyön kautta tilanteissa, joissa muut etuudet ja sosiaalitoimen tuki ei ole riittävää. Varoilla rahoitetaan myös työttömien ja vähävaraisten ruokailuja. Varat ohjataan lyhentämättöminä avustustoimintaan ilman erillisiä keräyskuluja.

Globaalit kriisit ovat koetelleet yhteiskuntaamme pitkään. Erityisesti heikoimmassa asemassa olevien selviytyminen arjessa on vaikeutunut jatkuvasti nousevien elinkustannusten vuoksi. Tällaisessa tilanteessa moni joutuu valitsemaan, panostaako enemmän ruokaan vai lääkkeisiin.

Elämän perustarpeiden, kuten sähkön sekä ruoan hintojen nopea nousu ovat vaikeuttaneet ihmisten taloudellista tilannetta entistä enemmän. Muuttunut maailman tilanne koskettaa meitä jokaista, osaa suoraan ja toisia viiveellä. Erityisesti nyt, jolloin epävarmuus tulevaisuudesta ja ihmisten kyvystä kestää ja jaksaa, tarvitsemme yhteistä vastuuta ja lähimmäisenrakkautta, jotta kukaan ei jäisi yksin.

Oulun seurakunnilla on jatkuva keräyslupa vähävaraisten auttamiseksi.

Lahjoittaminen on helppoa joko MobilePayn tai tilisiirron välityksellä:

MobilePay-numero 32877

Rahankeräystili: FI75 5741 3610 0015 77 (OKOYFIHH) / viestikenttään keräyksen nimi ”Ouluilo”.

Lämmin kiitos lahjoituksestasi!

Lue tiedote 1.8.2023: Kumman valitsen, ruuan vai lääkkeet?

Oulun seurakuntayhtymän rahankeräyslupa: numero RA/2020/678. Lupa on voimassa 1.9.2020 alkaen toistaiseksi.