Isostoiminta

Isostoiminta jatkuu siitä mihin rippikoulu jää. Syvennät rippikoulun tietoja ja taitoja, opit organisoimaan, suunnittelemaan ja toimimaan toisten nuorten hyväksi.

Isosten vastuulla on luoda kodikasta ja viihtyisää tunnelmaa riparille. He järjestävät ohjelmaa iltoihin ja muihin vapaahetkiin ja kuulevat usein asioista, jotka jäävät leirin aikuisilta kuulematta. Isonen voi toimia siltana leirin vetäjien ja nuorten välillä.

Isostoiminta on hyvä mahdollisuus ihmisenä kasvamiseen ja vastuun ottamiseen. Se tuo yhdessä tekemisen iloa ja antaa esiintymiskokemusta ja –varmuutta. Opit myös ryhmänohjausta ja kehität vuorovaikutustaitojasi. Isoset osallistuvat myös oppituntien suunnitteluun ja ryhmätöiden järjestämiseen ja ohjaamiseen.

Isostoiminnasta saat repullisen hyviä eväitä tulevaa elämää ajatellen! Isoseksi kouluttautuminen tapahtuu viikonloppukurssien ja iltaisin järjestettävien koulutusten muodossa. Koulutus kestää vuoden, minkä jälkeen olet valmis toimimaan isosena rippikouluissa.

Tervetuloa mukaan!

Lisätietoa isostoiminnasta löydät evl.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä:n sivuilta.

Jatkoisostoiminta

Isostoiminnan konkareista on paljon iloa ja hyötyä isostoiminnan kehittämisessä ja aloittelijoiden tukemisessa ja ohjaamisessa. Pyörää ei kannata keksiä uudestaan, vaan ottaa oppia sieltä missä juttu on jo hoidettu mallikkaasti. Tervetuloa jakamaan ideoita ja osallistumaan yhteisen seurakuntatyön kehittämiseen!

Isostoiminta seurakunnissa

Lisätietoa isostoiminnasta saat seurakuntasi nuorisotyönohjaajilta. Yhteystiedot löydät tästä.

Haukiputaan seurakunnan isostoiminta

Ilmoittaudu mukaan syksyllä 2024 alkavaan isostoimintaan tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä Saat koulujen alaettua tiedon ensimmäisestä kokoontumisesta.

Tervetuloa!