Sinulle, joka haluat kirjoittaa. Sinulle, joka kaipaat hiljaisuutta.

Oma tarina -ryhmä on kirjoitusryhmä, jossa jokaisen kokoontumisen aluksi on pieni alustus ja sitten vetäydymme Vanhan Pappilan saleihin kirjoittamaan.

Mikä on Oma tarina -ryhmä?

Oma tarina -ryhmässä kokoonnumme kerran kuukaudessa Vanhaan pappilaan kirjoittamaan omaa tarinaamme Psalmien valossa. Lyhyen alustuksen jälkeen etsimme oman paikkamme Vanhan pappilan tunnelmallisista saleista ja hiljennymme tunniksi kirjoittamaan.

Kirjoitamme kukin itseämme varten, mutta olemme koolla yhdessä. Jumalan Sanan valossa ja rukouksen hengessä annamme Pyhän Hengen tehdä meissä työtään, kun peilaamme elämäämme taaksepäin tai tähyillen katsomme tulevaan. Saamme olla armollisesti läsnä tässä hetkessä; kirjoittaa paperille rehellisesti tunteemme, ajatuksemme, kysymyksemme, tuskammekin.

Kirjoitushetken päätteeksi kokoonnumme yhteen lyhyeen hartauteen ja tämän jälkeen on mahdollisuus istahtaa vielä tovi yhdessä lämpimän kupposen äärellä. Ryhmässä ei käydä läpi sitä, mitä kukin on kirjoittanut, mutta voimme jakaa kokemuksia siitä, miltä tuntui kirjoittaa ja mitä kirjoittaminen sai aikaan meissä.

Kokoontumisiin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen. Voit tulla mukaan riippumatta siitä, mihin seurakuntaan kuulut.

Olet sydämellisesti tervetullut mukaan!

Ryhmä kokoontuu Vanhassa Pappilassa, os. Asemakatu 6 noin kerran kuukaudessa sunnuntaisin klo 14-15.30. Vanhaan Pappilaan kuljetaan sisäpihan puolelta.

Kokoontumiset keväällä 2024

Päivien teemat tarkentuvat. Linkit vievät tapahtumakalenteriin.

Su 11.2. alustajana diakoniatyöntekijä Marjukka Huhtelin

Su 10.3. alustajana toimittaja Riitta Hirvonen

Su 14.4. alustajana viestintäjohtaja Harriet Urponen

Su 19.5. alustajana pastori Lauri Holma

Katso uutinen Oma tarina -ryhmästä täältä.

Tarina alkaa hiljaisuudesta.

Diakoniatyöntekijä