Ennakkoäänestys jatkui tasaiseen tahtiin Karjasillalla

Ulla Törn ja Terttu Välikangas seisovat äänestyskopin vieressä ja katsovat kameraan.

Ulla Törne ja Terttu Välikangas antoivat äänensä tänään tiistaina. He äänestivät kirkkoherranvaaleissa myös edellisen kerran 23 vuotta sitten. (kuva Jonne Pirkola)

Karjasillan kirkkoherran vaaleissa äänesti toisena ennakkoäänestyspäivänä eli 3. lokakuuta 325 henkilöä. Ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä vaaliuurnilla kävi 446 seurakuntalaista, joten tähän mennessä äänensä on antanut 771 äänioikeutettua.

Ehdolla Karjasillan seurakunnan kirkkoherraksi ovat Oulunsalon seurakunnan kirkkoherra Petri Satomaa, Haukiputaan seurakunnan kirkkoherra Jaakko Tuisku ja Suomen Punaisen Ristin Oulun piirin toiminnanjohtaja Miia Seppänen. Seurakunta äänestää heistä itselleen kirkkoherran suoralla kansanvaalilla.

Ennakkoäänestys jatkuu 6. lokakuuta saakka kello 9–18 Karjasillan kirkossa. Lisäksi 4.–5. lokakuuta kello 15–19 voi äänestää Kastellin kirkossa, Pyhän Andreaan kirkossa ja Maikkulan kappelissa.  Varsinaisena vaalipäivänä sunnuntaina 8. lokakuuta äänestys on Karjasillan kirkossa kello 11–20.

Äänioikeus on täysi-ikäisellä seurakunnan jäsenellä. Äänestää voi missä tahansa äänestyspaikassa riippumatta siitä, missä päin Karjasillan seurakunnan aluetta asuu. Karjasillan seurakunnassa on lähes 25 000 äänioikeutettua.

Kirkkoherranvaaleista löytyy lisätietoa Oulun seurakuntien vaalisivuilta.

2023-10-03 18:23:00.0