Oulun seurakuntien kesätyöpaikkojen haku on käynnissä

Kastelukannuja ja muita puutarhatyökaluja hautausmaalla

Oulun seurakunnat tarjoavat noin 120 kesätyöpaikkaa hautausmailla. Oulun seurakuntayhtymä vastaa Oulun, Oulujoen, Oulunsalon, Haukiputaan, Kiimingin, Ylikiimingin ja Yli-Iin hautausmaiden ylläpidosta. Hautausmaita on 13, yhteispinta-ala on noin 53 ha. Hoitohautoja on noin 7500. Kuva: Sanna Krook.

Oulun ev.lut. seurakunnat palkkaavat kesällä 2022 kesätyöntekijöitä hautausmaille sekä muun muassa kahvilatyöhön, oppaiksi, diakoniatyöhön, pyhiinvaellusinfoon, henkilöstöhallintoon ja kirkonrotiksi. Kirkonrotat työskentelevät lastenohjaajina tuomiokirkon viereisessä Pikku-Sofian kirkossa.

Valtaosa paikoista, noin 120 kesätyöpaikkaa, sijoittuu seurakuntien hautausmaille. Viherrakentamiseen ja hautausmaiden kunnossapitotöihin toivotaan työhakemuksia 17 vuotta täyttäneiltä ulkotöissä ja vaihtelevissa sääolosuhteissa viihtyviltä henkilöiltä. Samalla haetaan myös 1-2 kausipuutarhuria vastaamaan hautausmaiden kunnossapidon kesänajan ammattitehtävistä.

Perustyötehtäviin kuuluvat hautausmaiden kesäaikaiset hoitotyöt kuten haravointi, nurmikon leikkuu, käytävien kunnostaminen sekä kukkien istuttaminen ja hoito. Työt kestävät noin kuukaudesta viiteen ja puoleen kuukauteen ensisijaisesti touko-syyskuun välisenä aikana.

”Hautausmaillamme työskentelee kesäisin eri-ikäisiä henkilöitä 17-vuotiaista yli 60-vuotiaisiin. Samassa työtiimissä eri-ikäisten yhteistyö on rakentavaa. Korona-ajan rajoitteet ovat purkautumassa, mikä helpottaa huomattavasti myös työjärjestelyjä”, kertoo Oulun seurakuntayhtymän hautaustoimen päällikkö Tuomo Vuontisjärvi.

Hautausmaita lukuun ottamatta seurakuntiin palkataan työntekijöitä myös Oulun kaupungin kesätyösetelillä.

Kesätyöpaikkojen hakuaika päättyy maanantaina 28.2.2022 kello 15, lukuun ottamatta diakoniatyön paikkaa, jonka hakuaika päättyy 15.3.2022 kello 15. Lisätietoja kaikista kesätyöpaikoista ja sähköinen hakulomake löytyvät Oulun ev.lut. seurakuntien kotisivuilta osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/rekry.

Mon Feb 07 15:50:12 EET 2022