Dom Second Hand sai diakonian kokeiluavustusta

Kirkkohallitus on jakanut viidelle seurakunnalle kokeilutoiminnan avustusta kertaluontoisesti. Syksyllä myönnetty summa on yhteensä 100 000 euroa. Kaikkiaan 22 seurakuntaa haki kokeilutoiminnan avustusta, jonka painopisteenä ovat diakoniset kokeilut. Oulun Dom Second Hand on yksi avustuksen saajista.

Yleiskuvaa putiikista

Kuva: Sanna Krook /Kirkon kuvapankki

Kirkossa on ovet auki kokeiluille, joilla uudistetaan toimintaa ja rakennetaan monialaisia yhteistyöverkostoja alueen eri toimijoiden kanssa. Kokeilujen keskiössä ovat seurakuntalaiset ja alueen asukkaat, joiden osallisuutta ja hyvinvointia halutaan vahvistaa.

“Kokeilujen tarkoituksena on testata uudenlaisia toimintamalleja, jotka onnistuessaan voidaan levittää koko kirkon kentälle niin, että niistä hyötyisi mahdollisimman moni seurakunta”, kirkkohallituksen kehityspäällikkö Liisa Björklund toteaa.

Oulun DOM-toiminta auttaa pitkäaikaistyöttömiä

DOM second hand on Oulun seurakuntayhtymän kierrätykseen ja diakoniaan pohjautuva toimintamuoto, jonka kivijalkana toimii DOM-putiikki. Toiminnan ensisijaisena tavoitteena on työ- ja opiskelupaikkojen ulkopuolella olevien nuorten aikuisten tukeminen DOMissa työskentelemisen avulla.

Kohderyhmänä ovat ilman opiskelu- ja työpaikkaa olevat nuoret aikuiset. Kokeilutoimintaan myönnetty tuki mahdollistaa toiminnan laajentamisen. Yhteistyötä tehdään Oulun kaupungin kanssa.

Lue Kirkon viestinnän koko tiedote.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Dom Second Hand -putiikin sivulle

Dom Second Hand -putiikin verkkokauppaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä