Hyvä munkki konsertilla autetaan oululaisia vähävaraisia perheitä

Oulun Rotaryklubi tempaisee su 18.2. hyväntekeväisyyskonsertin, jolla kerätään varoja vähävaraisten lasten ja nuorten harrastustoimintaan. Konsertti järjestetään Karjasillan kirkossa 18.2. klo 18, esiintyjänä on Tervakaupungin Puhaltajat kapellimestari Jyrki Kuusiratin johdolla. Ohjelma konserttiin maksaa 10 €.

Kuvassa Tervakaupungin Puhaltajat. Kuva: Tervakaupungin Puhaltajat

Kuva: Tervakaupungin Puhaltajat

Hyvä munkki -konsertti on tuttu konsepti, jossa ensin nautitaan munkkikahvit ja sen jälkeen viihdytään elävän musiikin parissa. Yleisö pääsee tekemään hyvää ostamalla käsiohjelman ja lahjoittamalla samalla rahaa Oulun NMKY:n Viisi leipää, kaksi kalaa -rahastoon.

Oulun NMKY:n toiminnanjohtaja Henna Ervasti on iloinen, että Oulun vanhin rotaryklubi valitsi hyväntekeväisyyskohteekseen Oulun NMKY:n toiminnassa mukana olevat paikalliset perheet.

– Tämä Viisi leipää, kaksi kalaa -rahasto tukee kuukausittain noin viittä harrastajaa ympäri vuoden. Siitä voi hakea avustusta silloin, kun perheen taloudellinen tilanne ei mahdollista sitä, että lapsi tai nuori voisi harrastaa itselleen merkityksellistä asiaa. Avustuksia on annettu esimerkiksi liikunta-, musiikki- tai partioharrastukseen, Ervasti sanoo.

Hyvä munkki -konsertti on tuonut iloa oululaisille jo kymmenkunta vuotta. Tervakaupungin puhaltajien ohjelmisto tarjoaa rikkaan kattauksen eri tyylejä ja tunnelmia aina isänmaallisista sävelmistä italialaiseen elokuvamusiikkiin asti. Juhlava ja kansainvälinen ohjelmisto ja puhallinorkesterin mahtipontinen musiikki ei varmasti jätä ketään kylmäksi. Ennen konserttia pääsee nauttimaan vielä lämpimän munkin klo 17 alkaen.

Ostamalla ohjelman tuet nuorten harrastustoimintaa

Karjasillan eläkkeelle jäänyt kirkkoherra Juhani Lavanko iloitsee siitä, että hän voi tehdä vapaaehtoistyötä Oulun Rotaryklubissa. Hän kertoo, että nuorten syrjäytymisen estäminen on klubin keskeinen tavoite ja toteaa, että hänellä on käynyt ”hyvä munkki”, kun hän saa olla tekemässä työtä hyvän asian eteen.

– Ostamalla käsiohjelman annat varoja rahastoon, jolla tuetaan nuorten ja lasten harrastustoimintaa. Osa konsertin tuotosta ohjataan myös klubin kansainväliseen vaihto-oppilastoimintaan. Ostamalla munkkikahvit tuet sotilaskotitoimintaa, joten sinulla on mahdollisuus tehdä tuplasti hyvää. Mikään munkki ei muuten ole parempi, kuin ”Sotkun munkki”. Minusta on mahtavaa, että sotilaskotisisaret ovat tässä konsertin munkkiosuudessa mukana, kirkkoherra emeritus Lavanko toteaa.

***

Hyvä munkki konsertti Karjasillan kirkossa su 18.2. klo 18, ohjelma 10 €. Esiintyjänä Tervakaupungin Puhaltajat, kapellimestarina Jyrki Kuusirati. Ennen konserttia klo 17 alkaen Sotilaskotiyhdistyksen munkkikahvit. Konsertin juontaa Harriet Urponen.

Lisätietoja: Viestintäjohtaja Harriet Urponen p. 040-546 2713

Lisätietoja Viisi leipää, kaksi kalaa -rahastosta Oulun NMKY ry toiminnanjohtaja Henna Ervasti p. 040-5350927, www.onmky.fi

Lisätietoja Oulun Rotaryklubista: Juhani Lavanko p. 040-5480704

Tervakaupungin Puhaltajat on Oulussa toimiva puhallinorkesteri, jossa soittaa n. 30 eri-ikäistä puhallinmuusikkoa. Orkesteri on perustettu vuonna 1957 ja se toimi aiemmin nimellä Oulun Työväen Soittokunta. Tervakaupungin Puhaltajien ohjelmisto koostuu perinteisestä puhallinorkesterimusiikista. Orkesteri esiintyy erilaisissa tilaisuuksissa aina vappujuhlista kirkkokonsertteihin. Kapellimestarina toimii Jyrki Kuusirati.

www.tervakaupunginpuhaltajat.com

Lisätietoja tapahtumasta