Musiikkikevät tuomiokirkossa

Oulun tuomiokirkko tarjoaa monipuolisen kattauksen musiikkitapahtumia keväällä 2024. Mukana on sekä uusia että tuttuja tapahtumia, jotka tarjoavat musiikin ystäville unohtumattomia elämyksiä. Lisätietoja tapahtumista löydät osoitteesta oulunseurakunnat.fi/tapahtumat

Oulun tuomiokirkko keväällä

Barokin aarteita

Sunnuntaina 21.4. kello 16 kuullaan yhden konsertin aikana kaksi upeaa teosta barokkimusiikin aarteistosta. Ensimmäinen osio on Antonio Vivaldin säveltämä teos Gloria, jonka esittää sopraano Virve Karenin ja altto Sirkka Rautakoski Tuomiokirkon Katedraalikuoron sekä Leponiemi kapellin voimin.

Konsertin toisessa osuudessa yleisöä hemmotellaan Johan Sebastian Bachin alttokantaatilla Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust BWV 170, jonka esittävät alttosolisti Henna-Mari Sivula ja Leponiemen Kapelli.

Konsertissa on vapaaehtoinen käsiohjelmamaksu 10 €, ja sitä voi seurata myös osoitteessa virtuaalikirkko.fi.

Keväinen kuorokonsertti kansallisena veteraanipäivänä

Perinteinen kuorokonsertti kansallisena veteraanipäivänä kajahtaa 27.4. kello 20. Oulun tuomiokirkon kamarikuoro, johtajanaan Lauri-Kalle Kallunki, esittää isänmaallisen musiikin lisäksi keväisiä sävelmiä. Myös tämä konsertti on seurattavissa virtuaalisesti osoitteessa virtuaalikirkko.fi.

Oi mikä riemu – kevätkonsertti

Torstaina 16.5. kello 19 kuullaan keväisiä kuorolauluja Oulun Tuomiokirkon Katedraalikuoron esittämänä. Konsertti, jota johtaa Henna-Mari Sivula, kerää vapaaehtoisen kolehdin yhteisvastuukeräykselle.

Myös jumalanpalveluksissa rikas musiikkikevät

Kuorot tuovat musiikillisen lisämausteen tuomiokirkon kevään jumalanpalveluksiin, joita kuullaan lähes jokaisessa messussa eri kokoonpanoilla. Muun muassa Oulun tuomiokirkon kamarikuoro on mukana jumalanpalveluksissa sunnuntaina 11.2. kello 10, hiljaisenviikon maanantaina 25.3. kello 19 sekä sunnuntaina 28.4. kello 10.

Oulun Tuomiokirkon Katedraalikuoro tuo oman lisän tuomiokirkon musiikkiin sunnuntaina 25.2. kello 10, kiirastorstaina 28.3. kello 19 sekä sunnuntaina 19.5. kello 10.

Konsertteihin ja jumalanpalveluksiin on vapaa pääsy.

Musiikillista yhteistyötä

Oulu Sinfonian Kamarimuusikot valtaavat tuomiokirkon estradin torstaina 21.3. kello 16 järjestettävässä Vaskien aika -kamarikonsertissa, jossa vaskisoittimet ovat pääroolissa. Vaskisoittimet tunnetaan voimakkaasta äänestään ja monipuolisista soittotekniikoistaan, jotka tuovat esiin voimakkaita ja juhlallisia sävyjä.

Tämä musiikillinen iltapäivä on tulosta yhteistyöstä Oulun tuomiokirkkoseurakunnan ja Oulu Sinfonian kanssa. Tunnelmallinen esitys tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden nauttia huippumuusikoiden taidoista vaikuttavassa kirkkoympäristössä.

Henna-Mari Sivula
Henna-Mari Sivula