Käsityökauppa Silimukka avaa joulumyymälän Oulun keskustassa

Oulun seurakuntien Käsityökauppa Silimukka avaa jälleen joulupuotinsa Oulun keskustassa Vanhan apteekin talossa osoitteessa Torikatu 7. Silimukka on avoinna 22.11.–20.12. maanantaista perjantaihin kello 10–18 ja lauantaisin kello 10–15.

Joulukoristeita, virkattuja tonttuja ja enkeleitä.

Kuva: Eveliina Pylväs.

Joulumyymälässä on tarjolla paikallisten käsityöharrastajien tuotteita. Myynnissä on muun muassa villasukkia, vanttuita, huiveja, pipoja, säärystimiä, joulukoristeita, kortteja, heijastimia ja leivonnaisia. Silimukan myyntituotto menee lähetystyölle.

Oulun seurakuntien lähetystyön koordinaattori Ulla Mäkinen kannustaa tulemaan jouluostoksille Silimukkaan, jos haluaa antaa yksilöllisiä ja persoonallisia lahjoja.

– Tuotteita on kaikenikäisille ihmisille, pienestä vauvasta suurikokoiseen ihmiseen saakka. Myös monenlaista tyyliä löytyy pelkistetystä yksivärisestä mitä monimutkaisimpiin kirjoneuleisiin.

Myynnissä olevia käsitöitä tehdään niin seurakuntien kerhoissa kuin kodeissa. Kuka tahansa voi lahjoittaa tekemiään käsitöitä myytäväksi Silimukkaan. Ne voi tuoda suoraan myymälään aukioloaikoina tai vaikkapa oman seurakunnan kirkkoherranvirastoon.

Joulupuoti Silimukka toimii tänä jouluna jo kuudetta vuotta. Viime vuoden myynti oli tähän saakka paras hiljaisempien koronavuosien jälkeen. Ulla Mäkinen iloitsee palautteesta, jota asiakkailta on aiempina vuosina tullut.

– Moni on huokaissut helpotuksesta: löysin kaiken, mitä tulin etsimään! Asiakkaat nauttivat myös kauniiden tuotteiden katsomisesta, myymälässä on monenlaista silmäniloa ja joulun tunnelmaa.

Käsityökauppa Silimukan myyntituotolla parannetaan heikossa asemassa olevien ihmisten asemaa eri puolilla maailmaa, esimerkiksi tuetaan naisten oikeutta täysipainoiseen elämään Kolumbiassa, autetaan syrjäytymisvaarassa olevia nuoria ja heidän perheitään Botswanassa ja tehdään mielenterveystyötä Keski-Aasiassa.

Lisätietoja Käsityökauppa Silimukasta

Ulla Mäkinen
Ulla Mäkinen
Lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaaja, lähetystyön koordinaattori