Karjasillan kirkon valmistumisesta 60 vuotta – seurakunta juhlii pyöreitä vuosia ensi sunnuntaina

Karjasillan kirkossa on juhlajumalanpalvelus sunnuntaina 19. marraskuuta. Sen jälkeen vietettävässä juhlassa kuullaan puhe professori Matti Lackmanilta, joka on asunut pitkään kirkon lähistöllä. Jumalanpalveluksessa ja juhlassa on esillä seurakuntalaisten valokuvia Karjasillan kirkosta eri vuosikymmeniltä.

Kaksi lasta seisoo Karjasillan kirkon edessä 1960-luvulla otetussa kuvassa.

Karjasillan kirkon juhlassa jaetaan kirkkoon liittyviä muistoja eri vuosikymmeniltä.

Karjasillan seurakunta juhlistaa 60 vuotta sitten valmistunutta Karjasillan kirkkoa sunnuntaina 19. marraskuuta. Tilaisuus alkaa kirkossa kello 10 käynnistyvällä juhlajumalanpalveluksella, joka järjestetään yhdessä Pohjolan Pirteiden lippukunnan ja Cantio Laudis -kuoron kanssa.

Jumalanpalveluksen jälkeen alkavassa juhlatilaisuudessa puhuu professori, historiantutkija ja Karjasillan kirkon lähistöllä pitkään asunut Matti Lackman. Lapsille ja perheille on tarjolla toiminnallinen kirkkokierros, joka ohjaa tutkimaan kirkkotiloja ja etsimään niistä pieniä aarteita.

Juhlassa on esillä seurakuntalaisilta saatuja, Karjasillan kirkkoon liittyviä valokuvia eri vuosikymmeniltä. Kuvia heijastetaan seinälle sekä messun että juhlatilaisuuden aikana. Tilaisuudessa on kakkukahvitarjoilu.

Vuonna 1963 valmistunut Karjasillan kirkko otettiin käyttöön tasan 60 vuotta sitten Valvomisen sunnuntaina. Betonista ja tiilestä rakennettu Karjasillan kirkko edustaa uuden ajan kirkkoarkkitehtuuria ja sen on suunnitellut arkkitehti Kalevi Lankinen.

Heikki Kerätär
Heikki Kerätär
Seurakuntapastori, vs. kappalainen, Karjasilta-Kaukovainio aluetyö.
Kotkantie 3B1, 2. krs
90250 Oulu