Kiimingin seurakunta kysyy näkemyksiä tiloista ja toiminnasta

Mielipiteitä toivotaan nettikyselyssä 14.11.-14.12. ja kuulemistilaisuudessa 21.11.

Kiimingin seurakuntakeskus.

Kiimingin seurakuntakeskus, heijastuksena ikkunassa näkyy Vanha koulu. Kuva: Sanna Krook.

Seurakuntalaisille suunnatussa kyselyssä ja kuulemistilaisuudessa haetaan ideoita siihen, miten Kiimingin seurakunnan tiloja voisi hyödyntää monipuolisemmin.

Kiimingin seurakunnan tiloja ovat Jäälin kappeli, Kiimingin kirkko, Kiimingin seurakuntakeskus, Vanha koulu, kirkkopirtti, Yli-Iin kirkko, Yli-Iihin valmistuva uusi seurakuntakoti, Ylikiimingin kirkko ja Ylikiimingin seurakuntatalo.

Kyselyssä ja kuulemistilaisuudessa haetaan näkemyksiä muun muassa siitä, millaista toimintaa seurakunnalta toivotaan, miten kirkkoja voisi kehittää monikäyttöisemmäksi, millaista musiikkitoimintaa tulisi järjestää sekä millainen vapaaehtoistoiminta kiinnostaa.

Nettikyselyssä 14.11.-14.12. voi antaa omia ideoita ja arvioida muiden tekemiä ideoita joko omalla nimellä tai nimimerkillä. Aktiivisin keskusteluun osallistuja ja parhaaksi äänestetyn idean keksijä palkitaan.

Linkki kyselyyn löytyy osoitteesta oulunseurakunnat.fi/tilakysely.

Kiimingin seurakuntakeskuksen seurakuntasalissa pidetään paikan päällä seurakuntalaisten kuulemis- ja keskustelutilaisuus tiistaina 21.11. klo 18.00. Tilaisuudessa voi kertoa toiveita ja näkemyksiä Kiimingin seurakunnan tiloista, tilojen käytöstä ja tilojen käytön kehittämisestä. Kahvitarjoilu alkaa klo 17.30.

Nyt toteutettavan kyselyn ja kuulemistilaisuuden taustalla on Kiimingin seurakunnan tilatarveselvitys.

– Yksi selvityksen tärkeimmistä tavoitteista on löytää kiinteistöille lisää yhteiskäyttöä, sanoo Oulun seurakuntien kiinteistöjohtaja Pekka Syrjäpalo.

– Esimerkiksi kirkkosaleihin mahtuisi runsaasti lisää toimintaa ja tapahtumia.

Pekka Syrjäpalo
Pekka Syrjäpalo