Haukiputaan urkumaratonilla kuullaan monipuolinen kattaus urkumusiikkia

Haukiputaan seurakuntakeskuksessa järjestetään näyttävä urkumaraton perjantaina 10.11.2023 klo 19–22. Konsertissa esiintyvät urkurit Jenni Laurila, Elias Niemelä, Markus Wargh ja Marko Hakanpää.

Jenni Laurila on Tyrnävältä lähtöisin oleva nuori urkuri, haukiputaalaislähtöinen Elias Niemelä on erikoistunut virtuoosisiin urkukappaleisiin. Markus Wargh toimii Luulajan tuomiokirkon urkurina ja hänen erityisvahvuutensa on urkuimprovisointi. Maratonin viimeisen osuuden soittava urkutaiteilija ja säveltäjä Marko Hakanpää on säveltänyt monia urkukappaleita, joita soitetaan paljon vihkimisissä nykyään.

Illan aikana kuullaan hyvin monipuolinen kattaus urkumusiikkia. Tilaisuus liittyy Oulun seurakuntien kirkkomusiikkiviikkoihin ja Haukipudas-päiviin. Maratoniin on vapaa pääsy ja ohjelma maksaa 5€. Saatavilla on myös tarjoilua pientä korvausta vastaan.

Hannu Niemelä
Hannu Niemelä
Vastaava kanttori, Kirkkomusiikin rovastikuntavastaava.

Fri Nov 03 10:44:00 EET 2023