Äänestysinto kiihtyy Karjasillan kirkkoherran vaalissa

Kolmas ennakkoäänestyspäivä sai 771 henkilöä vaaliuurnille. Tiistaihin mennessä oli äänestänyt täsmälleen saman verran (771), joten kokonaisäänimäärä kolmannen äänestyspäivän jälkeen on 1542 ääntä.

Juho-Perttu, Emma ja Jonna Kyllönen kävivät tänään Kastellin kirkossa äänestämässä seurakunnalle kirkkoherraa. Kuva: Jonne Pirkola

Tänään oli mahdollista äänestää paitsi Karjasillan kirkolla, myös Kastellin ja Pyhän Andreaan kirkolla sekä Maikkulan kappelissa, joista Karjasillan kirkon ovi kävi kaikkein tiuhimpaan tahtiin.

Ehdolla Karjasillan seurakunnan kirkkoherraksi ovat Oulunsalon seurakunnan kirkkoherra Petri Satomaa, Haukiputaan seurakunnan kirkkoherra Jaakko Tuisku ja Suomen Punaisen Ristin Oulun piirin toiminnanjohtaja Miia Seppänen. Seurakunta äänestää heistä itselleen kirkkoherran suoralla kansanvaalilla.

Missä voi vielä äänestää?

Äänestys jatkuu huomenna to 5.10. Karjasillan kirkolla klo 9–18 ja lisäksi voi äänestää klo 15–19 välisenä aikana Kastellin kirkossa, Pyhän Andreaan kirkossa ja Maikkulan kappelissa.

Perjantaina 6.10. äänestys on vain Karjasillan kirkossa klo 9–18. Varsinaisena vaalipäivänä sunnuntaina 8. lokakuuta äänestys on niinikään Karjasillan kirkossa kello 11–20.

Äänioikeus on täysi-ikäisellä seurakunnan jäsenellä. Äänestää voi missä tahansa äänestyspaikassa riippumatta siitä, missä päin Karjasillan seurakunnan aluetta asuu. Karjasillan seurakunnassa on lähes 25 000 äänioikeutettua.

Lisää tietoa Karjasillan kirkkoherranvaaleista löytyy osoitteesta www.oulunseurakunnat.fi/vaalitLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Harriet Urponen
Harriet Urponen