Ennakkoäänestys alkoi vauhdikkaasti Karjasillalla

Karjasillan seurakuntaan valitaan uusi kirkkoherra su 8.10. Ehdokkaina ovat Oulunsalon kirkkoherra Petri Satomaa, Haukiputaan kirkkoherra Jaakko Tuisku ja Suomen Punaisen Ristin Oulun piirin toiminnanjohtaja Miia Seppänen. Seurakunta äänestää heistä itselleen kirkkoherran suoralla kansanvaalilla. Ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä äänesti 446 seurakuntalaista.

Vaalitoimitsijoita ja yksi äänestäjä Karjasillan kirkolla ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä 2.10. Kuva Ma...

Ennakkoäänestys alkoi maanantaina 2.10. vilkkaasti. Ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä vaaliuurnilla kävi 446 seurakuntalaista. Ennakkoäänestys jatkuu perjantaihin 6.10. saakka ja vaalipäivä on sunnuntai 8.10.

Kuva: Ulla Mitrunen Seurakunnan luottamushenkilö, yhteisen kirkkovaltuuston vpj. Marja-Liisa Pylväs äänesti ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä. Jorma Viitala toimi vaalitoimitsijana.
Kuva: Ulla Mitrunen

Vaalilautakunnan varapuheenjohtaja, kappalainen Jonne Pirkola oli ilahtunut ja positiivisesti yllättynyt äänestäjien määrästä.

– Kaikki jonottajat eivät aamupäivän aikana mahtuneet sisälle ja paikoin äänestyspaikalle kertyi jonoa, Pirkola sanoo.

Edellisissä Karjasillan seurakunnan vaaleissa vuonna 2000 äänesti yhteensä 1107 äänioikeutettua ja äänestysprosentti oli 4,9. Karjasillan seurakunnassa on lähes 25 000 äänioikeutettua jäsentä.

Ennakkoäänestys jatkuu 2.–6.10. klo 9–18 Karjasillan kirkossa ja lisäksi pääsee äänestämään ke-to 4.–5.10. klo 15–19 Kastellin kirkossa, Pyhän Andreaan kirkossa ja Maikkulan kappelissa. Varsinaisena vaalipäivänä su 8.10. äänestys on Karjasillan kirkossa klo 11–20. Äänioikeus on täysi-ikäisellä seurakunnan jäsenellä ja äänestää voi missä tahansa asuinpaikasta riippumatta.

Kuva: Marika Raappana

Kaikki vaaleista www.oulunseurakunnat.fi/vaalitLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Harriet Urponen
Harriet Urponen