Karjasillan kirkkoherranvaali lähestyy, on ennakkoäänestyksen aika!

Ennakkoäänestys on ma-pe 2.-6.10.2026.

Karjasillan seurakuntaan valitaan uutta kirkkoherraa. Edellinen vaali käytiin 23 vuotta sitten, joten kyseessä on tilaisuus, joka ei kovin usein toistu.

Koko ennakkoäänestysviikon maanantaista perjantaihin 2.–6.10. klo 9–18 voi äänestää Karjasillan kirkossa. Lisäksi keskiviikkona ja torstaina 4.–5.10. klo 15–19 on mahdollista äänestää Kastellin kirkossa, Pyhän Andreaan kirkossa ja Maikkulan kappelissa.

Kotiäänestyksen voi tilata perjantaihin 29.9. mennessä.

Vaalin mainos

Koko ennakkoäänestysviikon maanantaista perjantaihin 2.–6.10. klo 9–18 voi äänestää Karjasillan kirkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, os. Nokelantie 39.

Lisäksi keskiviikkona ja torstaina 4.–5.10. klo 15–19 on mahdollista äänestää seuraavissa Karjasillan seurakunnan tiloissa:

Ennakkoon voi äänestää missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa asuinpaikastasi riippumatta.

Kirkkoherranvaali su 8.10.

Varsinaisena vaalipäivänä su 8.10. äänestys on Karjasillan kirkolla klo 11–20. Ennen äänestyksen alkua kirkossa on jumalanpalvelus, joka alkaa klo 10. Seurakunta kutsuu sinut mukaan messuun, mutta äänestäminen ei edellytä siihen osallistumista.

Ketä voi äänestää?

Vaalissa on kolme ehdokasta:

1. vaalisijalla Oulunsalon seurakunnan kirkkoherra TM, KM Petri SatomaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä,
  2. vaalisijalla Haukiputaan seurakunnan kirkkoherra TT Jaakko TuiskuLinkki avautuu uudessa välilehdessä,
  3. vaalisijalla Suomen Punaisen Ristin Oulun piirin toiminnanjohtaja TM Miia Seppänen.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuka voi äänestää?

Äänioikeutettu on jokainen Karjasillan seurakunnan täysi-ikäinen jäsen.

Tarkista oma seurakuntasi täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä (Gispo -palvelu)

Seurakunta kartalla:

Kuva, joka sisältää kohteen kartta, teksti, atlas, diagrammi

Kuvaus luotu automaattisesti

Onnistuuko kotiäänestys?

Äänioikeutettu, jonka kyky liikkua tai toimia on rajoittunut eikä hän pääse äänestyspaikkaan ilman kohtuuttomia vaikeuksia, saa äänestää kotonaan. Kotiäänestys on mahdollinen ennakkoäänestyksen aikana maanantaista perjantaihin 2.-6.10.

Kotiäänestystä tarvitseva voi pyytää sitä pe 29.9. mennessä soittamalla Karjasillan kirkkoherranvirastoon puh. 08-531 3200 ma-pe klo 9-16.

Ennakkoäänestyksen sivulla lukujärjestys äänestyspaikoista.

Lisätietoa

Harriet Urponen