Aimo Mäelle Pro diaconia -mitali

Tuiran seurakunnan pitkäaikainen vapaaehtoinen Aimo Mäki on saanut Pro diaconia -mitalin. Se luovutetaan hänelle su 10.9. Tuiran kirkossa klo 10 alkavan messun jälkeen juhlakahveilla.

Hymyilevä Aimo Mäki kuvattuna D-asemalla, kuvaaja Harriet Urponen

Aimo Mäki kuvattuna D-asemalla, joka on avajaisista lähtien ollut hänelle mieluinen paikka. Kuva: Harriet Urponen

Aimo Mäki on tehnyt poikkeuksellisen arvokasta vapaaehtoistyötä Tuiran seurakunnassa jo vuosien ajan. Hän on ollut aktiivisesti mukana diakonian eri toiminnoissa sekä osallistunut lukuisiin vapaaehtoistehtäviin seurakunnassa. Hänen pitkäaikainen ja omistautunut sitoutumisensa seurakunnan vapaaehtoistyöhön ansaitsee erityisen kiitoksen ja huomionosoituksen.

Pro diaconia -mitali on arvokas tunnustus henkilölle tai yhteisölle, joka on omalla toiminnallaan edistänyt diakoniaa tai toteuttanut lähimmäisenrakkautta erityisellä tavalla. Päätöksen mitalin myöntämisestä voivat tehdä kirkkoneuvosto tai seurakuntaneuvosto, tuomiokapituli, kirkkohallitus tai diakoniajärjestön hallitus.

Kirkkoherra Niilo Pesonen iloitsee tunnustuksesta, joka on arvokas kunnianosoitus vapaaehtoistyöstä.

- Diakoniatyön parissa työskentelee lukuisia vapaaehtoisia eri tavoin lähimmäisten rinnalla. Aimo on yksi heistä ja tehnyt työtään pitkään ja sydämellä. Toivottavasti monet Aimon tuntevat henkilöt tulevat juhlistamaan mitalia sunnuntain 10.9. messun jälkeen kahvitilaisuuteen, jossa mitali luovutetaan, Pesonen sanoo.

Mitalinjakotilaisuus on Tuiran kirkossa, os. Myllytie 5, su 10.9. klo 10 alkavan messun jälkeen noin klo 11.15

Kahvitarjoilu, vapaa pääsy!

Lisätietoja Pro diaconia -mitalista Linkki avautuu uudessa välilehdessä(dtl.fi)

Niilo Pesonen