Kesäillan keskusteluissa ajankohtaisia ja kenties huolestuttaviakin aiheita

Oulun tuomiokirkkoseurakunta järjestää kesäkuussa Vanhassa pappilassa kolmen tapahtuman keskustelusarjan. Tapahtumat ovat ke 14.6., 21.6. ja 28.6. klo 18 Vanhassa Pappilassa.
Tavoitteena on käsitellä ajankohtaisia ja kenties huolestuttaviakin aiheita, joihin illan vieraan johdattavat.

Kuvassa Vanha Pappila, sen juhlahuoneisto ulkoa päin kuvattuna. Kuvaaja: Sanna Krook

Kolmen keskustelun sarja

14.6. klo 18 alkavan illan teemana on pasifismi. Alustuksen pitää Aseistakieltäytyjäliiton puheenjohtaja Vili Nurmi ja se käsittelee pasifismia, militarismia ja antimilitarismia Suomessa.

21.6. illassa käsittelemme työn merkitystä yhteiskunnassa. Alustuksen pitää Klaus Maunuksela, yksi Työstäkieltäytyjän käsikirjan (Into Kustannus) kirjoittajista otsikolla ”Työstäkieltäytyminen merkitsee elämälle sitä, mitä runous merkitsee kielelle: työstäkieltäytymisen ja nykytyön paradoksit”.

28.6. keskustelemme markkinataloudesta ja planeettamme tulevaisuudesta. Illan alustuksen pitäjä on yliopistotutkija KTT Marko Korhonen. Hän johdattaa meidät aiheeseen otsikolla ”Onko markkinataloudella sydäntä?”.

Iltojen vakiokeskustelijoina toimivat pastorit Päivi Jussila ja Árpád Kovács. Keskustelusarjan tavoitteena on herätä ajatuksia ja antaa rakennusaineita mielipiteen muodostamiselle. Siellä ei ole tarkoitus päättyä tiettyyn tulokseen eikä ilmaista jonkinlaista ”kirkon kantaa”.

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

Kesäillan keskustelut noudattavat turvallisen tilan periaatteita. Eri mieltä saa olla, mutta mielipiteitä täytyy ilmaista keskustelukumppaneita kunnioittaen.

Lisätietoja illan vakiokeskustelijoilta:

Árpád Kovács