Somevaikuttajilta vinkkejä nuorille

Lauantaina 22.4. kello 13-15 järjestetään nuorille Somessa-tapahtuma Sofia seurakuntakeskuksessa (Isokatu 17). Tapahtuman asiantuntijavieraina on kaksi tämän hetken valovoimaista somevaikuttajaa, Sointu Borg (@sointuorvokki) ja Henry Weckström (@weksi). Borg on tapahtumassa paikan päällä ja Weckström osallistuu verkon välityksellä.

Sointu Borg ja Henry Weckström kuvattuina kännyköissä.

Borg ja Weckström pitävät kumpikin puheenvuoron, jossa he kertovat somevaikuttamisestaan ja antavat vinkkejä nuorille erilaisista näkökulmista somessa olemiseen. Tapahtumassa on lisäksi keskusteluosuus, ja somevaikuttajat vastaavat yleisön kysymyksiin. Pohdinnan aiheina ovat myös somekäyttäytyminen ja nettikiusaaminen. Paikallista ääntä tapahtumaan tuovat oululaiset nuoret Ninni ja Oliver.

Sointu Borg (s. 1992) on puhuja, yrittäjä, ekonomi sekä media- ja somepersoona. Isomman yleisön tietoisuuteen hän nousi voitettuaan realityformaatti Diilin vuonna 2021. Borgilla on Instagramissa lähes 115 000 seuraajaa ja TikTokissa noin 60 000 seuraajaa.

Henry Weckström (s. 1993) on somepersoona ja dj, ja hänet on valittu vuoden 2022 TikTok-vaikuttajaksi Suomessa. Hänellä TikTokissa yli 390 000 seuraajaa ja yli 23 miljoonaa tykkäystä sekä Instagramissa lähes 79 000 seuraajaa.

Somessa-tapahtumaan ilmoittaudutaan viimeistään keskiviikkona 19.4. Oulun seurakuntien verkkosivuilla. Ilmoittautumisen yhteydessä voi jättää kysymyksen somevaikuttajille. Tapahtuma on maksuton.

Somessa-tapahtuman järjestää Oulun seurakuntayhtymän Digillä Kasvotusten -hanke, jonka tavoitteena on vahvistaa opiskelun ja työn ulkopuolella olevien oululaisnuorten digitaalisia taitoja. ESR-rahoitteisen hankkeen toteuttamisajankohta on 1.3.2022-30.4.2023.

Mono Kuoppala
Mono Kuoppala