Piispa Jukka Keskitalo saarnaa Youtubessa jouluaattona

Oulun hiippakunnan piispa Jukka Keskitalo saarnaa jouluaattona 24.12. klo 13 Pudasjärven kirkossa toteutettavassa sanajumalanpalveluksessa. Jouluaaton hartaus tulee suorana Youtubesta.

Pudasjärven kirkko. Kuva: Tiina Inkeroinen / Pudasjärven seurakunta

Piispa Jukka Keskitalon joulusaarna pidetään Pudasjärven kirkossa. Lähetys Youtubesta.

– Monille kirkossakäynti juuri jouluna on tärkeä perinne. Nyt, kun useimmilla paikkakunnilla emme voi kokoontua yhdessä kirkkoon, on kuitenkin mahdollisuus tulla virtuaalisesti yhteiseen juhlaan Pudasjärven satumaisen kauniiseen kirkkoon seurakunnan Youtube -kanavan kautta, piispa Keskitalo kertoo.

Kenellekään ei ole jäänyt epäselväksi, että kulunut vuosi on poikkeuksellinen koronan vuoksi.

– Vaikka tämä on poikkeusjoulu, ei joulun sanoma ole muuttunut mihinkään. Juuri nyt joulun sanoman merkitys vain korostuu, piispa Keskitalo muistuttaa.

Pudasjärvellä piispaa odotetaan kiitollisin mielin.

– Se on aina meille juhlahetki, kun piispa tulee vieraaksi, olivatpa olosuhteet mitkä tahansa, Pudasjärven seurakunnan kirkkoherra Timo Liikanen sanoo.

Pääset katsomaan jouluaaton hartaushetken Pudasjärven kirkosta 24.12. klo 13 tästä linkistä.

Linkki johtaa Pudasjärven seurakunnan Youtube -kanavalle, jossa hartaus nähdään suorana lähetyksenä aattona klo 13. Tallenne jää samaan osoitteeseen katsottavaksi kahden viikon ajaksi.

(Uutinen julkaistu verkkosivuilla 22.12.2020)

2020-12-22 11:39:00.0