Iskelmäseurat on siirretty myöhemmäksi

HUOMIO! Ennakkotiedoista poiketen Iskelmäseurat on siirretty myöhempään ajankohtaan varotoimenpiteenä koronavirusepidemian vuoksi.

Oulujoen seurakunnassa järjestetään maaliskuussa kaksi eri yhteisvastuutapahtumaa, joissa virsien lisäksi paneudutaan tangojen ja iskelmien maailmaan. Virret ja tangot suomalaisten perustuntojen tulkkina-tapahtuma pidetään Myllyojan seurakuntatalolla (Koivumaantie 2) sunnuntaina 8.3. kello 15 alkaen. Iskelmäseurat järjestetään myös Myllyojan seurakuntatalolla torstaina 12.3. kello 18 alkaen.

Iskelmäseuroissa lauletaan muun muassa Juicen ja Katri-Helenan kappaleita. Illan aikana lauletaan myös muutama virsi. Musiikkia iskelmäseuroissa säestää Oulujoki Stars-bändi Veera Parkkisen johdolla.

Seuroja järjestävä Oulujoen seurakunnan pastori Satu Kreivi-Palosaari toivoo tapahtuman houkuttelevan paikalle iskelmän ystäviä. ” Pidän tärkeänä, että ihmiset saavat kokea kokonaisvaltaisesti tulevansa hyväksytyksi musiikkimakunsa kanssa. Iskelmää rakastava ihminen on yhtä tärkeä seurakunnalle kuin virsifriikki. Useimmat meistä ovat molempia”, Kreivi-Palosaari huomauttaa.

Musiikin lisäksi iskelmäseuroissa on puhumassa ryhmäpsykoanalyytikko Harri Hyyppä, joka puhuu muun muassa surusta, sen kauneudesta ja lahjasta. Lisäksi seuroissa oman puheenvuoronsa käyttävät Hannu Tarvas sekä opettaja ja pappi Teija Salmi.  Kreivi-Palosaari juontaa tilaisuuden ja johdattaa illan päätteeksi rukoukseen. Kahvituksesta vastaavat Oulujoen seurakunnan Missionuoret. Tilaisuudessa kerätään vapaaehtoinen kolehti Yhteisvastuulle.

Virret ja tangot suomalaisten perustuntojen tulkkina- tapahtumassa rovasti Risto Kormilainen alustaa aihetta puheenvuorollaan. Tapahtumassa esiintyvät myös lauluyhtye Toiset Meistä, Kastellin kuorolaisista koottu Pappakööri sekä Hannu Tarvas. Tilaisuuden lopussa on kahvitarjoilu ja myytävänä arpoja Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Julkaistu 6.3.2020, päivitetty 12.3.2020 (kerrottiin Iskelmäseurojen peruuntumisesta varotoimenpiteenä koronavirusepidemian vuoksi)

2020-03-06 15:09:00.0