Yhteisvastuukeräyksen lipaskerääjät ovat liikkeellä perjantaina

Yhteisvastuukeräyksen lipaskeräyspäivä on Oulussa ensi perjantaina 26. huhtikuuta. Evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys tukee tänä vuonna nuoria Suomessa ja Ugandassa. Myllyojan ostoskeskuksen pihassa on tarjolla munkkikahvit kello 13–15 ja tarjoilusta voi maksaa pienen summan lahjoittamalla Yhteisvastuukeräykseen.

Ihmisellä on päällään keräysliivit ja kädessään lipas, johon toinen ihminen ojentaa kolikkoa.

Lipaskerääjiä voi tavata kauppaliikkeiden edessä.

Yhteisvastuukeräyksen lipaskeräyspäivä on Oulussa ensi perjantaina 26. huhtikuuta. Vapaaehtoistyöntekijät ja seurakuntien työntekijät liikkuvat päivän aikana lippaiden kanssa kauppaliikkeiden edustoilla ympäri Oulua.

Myllyojan ostoskeskuksessa on keräyspäivänä tarjolla munkkikahvit kello 13–15. Kahvittelijat voivat halutessaan tehdä lahjoituksen Yhteisvastuukeräykseen. Oulujoen seurakunta järjestää tapahtuman yhdessä Oulun seudun ammattiopiston leipuri-kondiittoriopiskelijoiden kanssa.

– Tämä on tilaisuus nauttia herkulliset munkkikahvit ja auttaa samalla nuoria meillä ja muualla, sanoo diakoniatyöntekijä Anu Fedotoff Oulujoen seurakunnasta.

Evankelis-luterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys tukee tänä vuonna nuoria Suomessa ja Ugandassa. Tuotosta 60 prosenttia suunnataan Kirkon Ulkomaanavulle, joka mahdollistaa lasten ja nuorten koulunkäyntiä sekä ammatillista koulutusta katastrofialueilla. Suomessa tuotosta 20 prosenttia kohdistuu HelsinkiMissiolle, joka tekee valtakunnallista työtä nuorten yksinäisyyden vähentämiseksi ja 20 prosenttia paikallisille seurakunnille.

Oulussa seurakunnat auttavat keräystuotolla oman alueen nuoria. Se tarkoittaa esimerkiksi nuorelle annettavaa suoraa tukea tai erilaisten keräyksen teemaan liittyvien tapahtumien järjestämistä. Seurakunnat tekevät myös yhteistyötä muiden paikallisten, nuoria auttavien tahojen kanssa.

Lipaskeräyksen lisäksi lahjoituksen voi tehdä MobilePaylla tai tilisiirrolla ja kohdentaa halutessaan oman seurakunnan alueelle. Myös kerääjät ovat tervetulleita, lisätietoja keräyksestä ja ilmoittautumisesta löytyy Oulun seurakuntien Yhteisvastuukeräyksen sivulta

Tue Apr 23 12:39:44 EEST 2024