Oulun seurakunnat tarjoavat tukea

Oulun seurakunnat tarjoavat tukea Vantaan eilisen kouluampumisen johdosta.

Kynttilä Oulun tuomiokirkon alttarilla.

Kuva: Eveliina Pylväs.

Oulun tuomiokirkko on avoinna tänään 3.4. klo 12–18 hiljentymistä ja kynttilän sytyttämistä varten. Papin päivystys on tuomiokirkon etupuolella sijaitsevassa Sieluntilassa klo 16–18.

Vanhan pappilan Kivijalassa on tänään 16-29-vuotiaille klo 15-18 Walk in -terapia, jonne voi tulla ilman ajanvarausta. Lisäksi Pyhän Andreaan kirkossa on Sanan ja rukouksen ilta klo 18 ja Tuiran kirkossa alkaa klo 18 viikkomessu, jonka yhteydessä pappi on tavattavissa ennen messua klo 16-18. Pyhän Luukkaan kappelissa on Evankelisten Opiskelijoiden ilta klo 18.30.

Seurakuntien koulu- ja oppilaitosyhteistyötä tekevät työntekijät ovat valmiina keskustelemaan tapahtuneesta ja toimivat oppilaitosten pyyntöjen tukena, mikäli oppilaitoksissa ilmenee tarvetta käsitellä Vantaan tapahtumien aiheuttamia tunteita.

Oulun seurakunnissa ovat liput tänään puolitangossa sisäministeriön ja piispa Jukka Keskitalon suosituksen mukaan.

Wed Apr 03 12:02:06 EEST 2024