Salla Autere

Yhdessä. Rohkeasti. Valoisaan tulevaisuuteen.

Hei! Olen Salla Autere, 42 v, Oulun tuomiokirkkoseurakunnan kappalainen.

Menossa on kymmenes vuosi pappina ja kirkkoherrana olen toiminut Pyhäjärvellä ja Lumijoella, yhteensä kahden vuoden ajan. Työ itsenäisten seurakuntien kirkkoherrana on antanut minulle arvokasta johtamiskokemusta ja vahvan pohjan toimimaan kirkkoherrana Haukiputaalla. Minulla on kokemusta niin kaupunkiseurakunnista kuin maaseudun pienemmistä seurakunnistakin. Ymmärrän omien yhteisöllisten kyläyhteisöjen tärkeyden, toisaalta näen myös suuren ja väkirikkaan seurakunnan suomat mahdollisuudet ja vahvuudet.

Olen teologian maisteri, suorittanut seurakuntatyönjohtamisen kurssin, johtamisen erityiskoulutuksen ja opiskelen nyt organisaatiokonsultiksi. Nämä koulutukset antavat syvällisen ymmärryksen toimivista organisaatiosta, strategisesta työskentelystä ja henkilöstöjohtamisesta. Laaja aiempi kokemukseni kaupalliselta alalta sekä diplomi-insinöörin opinnot vahvistavat osaamistani talousasioista ja tuotantotehokkaasta työstä.  Kirjoitan seitsemättä vuotta Maaseudun Tulevaisuus -lehteen, minkä ansiosta ymmärrän myös maaseudun tärkeyden Suomelle ja suomalaisille. Toimin ohjaajana Itä-Suomen yliopiston teologian opiskelijoille ja vierailen vuosittain Diakissa opettamassa diakoniopiskelijoita.

Uskon vahvasti siihen, että jokaisella seurakuntalaisella tulee olla mahdollisuus osallistua kirkon toimintaan ja tuntea itsensä siellä arvostetuksi. Haluan kehittää seurakuntaa yhteisöksi, jossa jokainen voi löytää paikkansa ja kasvaa uskossaan. Tasa-arvoasiat ovat lähellä sydäntäni ja toimin aktiivisesti edistääkseni oikeudenmukaisuutta ja yhdenvertaisuutta. Jokainen seurakuntalainen on arvokas ja täten ansaitsee saada samat palvelut kirkosta.

Luonteeltani olen valoisa uudistaja, mahdollistava esihenkilö ja muutosjohtaja. Arvostan avointa viestintää ja yhteistyötä. Uskon, että kirkko voi kasvaa ja kukoistaa, kun uskallamme yhdessä rakentaa tulevaisuutta rohkeasti ja ennakkoluulottomasti. Kokeillen ja oppien. Kirkko ei ole vain rakennus, vaan sen kuuluu olla siellä missä sen seurakuntalaisetkin ovat, toreilla ja kaduilla, mukana arjessa.

Odotan innolla mahdollisuutta rakentaa yhdessä vireää ja yhtenäistä seurakuntaa, jossa on ovet auki, kynnykset matalat ja kaikille ja kaikenlaisille riittää tilaa.

Lisätietoja facebook-sivuilta: Salla Autere Haukiputaan kirkkoherraksi

Podcast

Tie Haukiputaan sydämeen -podcastissa pääsevät ääneen kevään 2024 kirkkoherravaalin ehdokkaat. Kuuntele kirkkoherraehdokas Salla Autereen vaalihaastattelu.

Kuuntele SpotifyssaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuuntele SoundCloudissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Salla Autereen kotialbumista

Vapaa-ajalla onnelliseksi tekee matkustelu ja uusiin kulttuureihin tutustuminen. Jaakko-puolison kanssa Namibiassa maaliskuussa 2024.

Ensimmäistä kertaa telttailemassa sitten kymppileirin! Lofootit syksy -23.

Lumilautailu vai sukset?! En pysty päättämään, kunhan pääsee rinteeseen!

Papin työ voi olla hyvin hauskaa ja rentoakin. Taustatarinaklubilla Arpan kanssa. Tämmöisestä saa voimaa ja intoa!

Suvun mökki Pohjois-Savossa, Rautalammilla, on se paikka, jossa sielu todella lepää. Siellä on läsnä rakkaimmat ihmiset. Laiturilla tyyntä järveä ja auringonlaskua katsoessa katoaa mielestä kaikki murheet.

Kuvassa ehdokas Salla Autere ja hänen sloganinsa: Yhdessä. Rohkeasti. Valoisaan tulevaisuuteen.