Tule toimimaan!

Jumalanpalveluksen vastuunkantaja

Halutessasi sinun on mahdollista päästä toimimaan messussa ehtoollisavustajana tai auttamaan muissa vastuutehtävissä, kuten esimerkiksi Raamatun lukemisessa, kolehdin keruussa, kirkkokahvien järjestelyissä, musiikissa ja virsikirjojen jakamisessa. Jos kiinnostuit, niin vedä pappia hihasta vaikkapa messun jälkeen.

Luottamustehtävät

Neljän vuoden välein järjestettävissä seurakuntavaaleissa valitaan luottamushenkilöitä sekä paikalliseurakuntiin että seurakuntayhtymään. Luottamushenkilöillä on ratkaiseva rooli seurakunnan asioiden hoitamisessa. Katso lisätietoja päätöksenteosta Oulun seurakunnissa ja seurakuntayhtymässä.

Seurakuntavaalit 2018 – asetu ehdokkaaksi ja vaikuta!

www.oulunseurakunnat.fi/seurakuntavaalit

www.seurakuntavaalit.fi/Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Vapaaehtoistyö

Seurakunnan vapaaehtoistyöhön on jokainen tervetullut omien resurssien ja elämäntilanteen mukaan. Sinulla ei tarvitse olla mitään erityisiä taitoja, voit tulla mukaan omana itsenäsi sellaisena kuin olet.

Vapaaehtoistoiminta tarjoaa sinulle mielekästä tekemistä, uusia ystävyyssuhteita ja vastapainoa tavalliseen arkeen. Seurakunnan vapaaehtoistyössä on tarjolla sinulle monia mielenkiintoisia tehtäviä.

Erilaisia vapaaehtoistehtäviä löytyy sivulta www.vapaaehtoistyö.fi/oulu tai suoraan sivun alta. Jos sopivaa toimintaa ei löydy, niin ole yhteydessä seurakunnan työntekijään. Etsitään yhdessä sinulle sopiva tapa auttaa!

Anneli Nieminen kansainvälisentyön ja lähetyksenkoordinaattori

anneli.nieminen@evl.fi