Ilmoittautumisohjeet Oulun rippikouluihin

Kuva: Juho Alatalo/Greystone

Rippikouluun jälki-ilmoittautuminen 24.9. saakka.

Ilmoittautuminen vaatii vahvan tunnistautumisen ja käyttäjätunnuksen luomisen huoltajalta. Onnistuneesta ilmoittautumisesta saat lopuksi kuittauksen ilmoittautumisesi vastaanottamisesta. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta ilmoittautua netin kautta, tarvitset apua ilmoittautumisen kanssa tai unohdat ilmoittautua määräaikaan mennessä, ota yhteyttä oman seurakuntasi rippikouluvastaavaan.

Tutustu rippikouluvaihtoehtoihin huolellisesti ennen kuin täytät ilmoittautumislomakkeen. Ilmoittautuessa sinun tulee valita neljä (4) itsellesi sopivaa vaihtoehtoa. Huomioi, etteivät kaikki voi päästä valitsemiinsa ensimmäisiin vaihtoehtoihin, siksi kaikki vaihtoehdot kannattaa valita huolella! Nopeus ei ratkaise, vaan ryhmät jaetaan ilmoittautumisen päätyttyä. Nuorille on varattu paikat lähtökohtaisesti oman kotiseurakunnan ryhmiin. Jos haluatte ilmoittautua toisen seurakunnan ryhmään, kirjoittakaa toiveelle syy ilmoittautumisen lisätietoihin, jotta toive voidaan ottaa huomioon (esim koulun käynti eri puolella kaupunkia, muutto, kiusaaminen). Jos käytetään kaverikoodia kahteen eri seurakuntaan kuuluvien kaverien kesken, on kummankin kotiseurakunnasta valittava ilmoittautumiseen vähintään yksi ryhmä. Ryhmiin etusijalla ovat oman seurakunnan nuoret ja toisten seurakuntien jäsenet kaverikoodilla. Ryhmät muodostetaan vain, jos niihin tulee riittävä määrä rippikoululaisia. Isot rippikouluryhmät jaetaan ilmoittautumisen jälkeen kahtia. Näillä ryhmillä talvikausi ja leiri ovat täysin yhteisiä, mutta konfirmaatiot ovat ryhmillä eri kellonaikaan.

Ilmoittautumisen lopuksi saat kaverikoodin, jonka voit antaa yhdelle kaverille, jonka kanssa haluat päästä samaan ryhmään. Kun kaverisi tämän jälkeen ilmoittautuu kaverikoodia käyttäen, hänelle tulee automaattisesti samat ryhmävalinnat kuin sinulla. Pohtikaa siis ryhmävalinnat kummankin huoltajien kanssa yhdessä.

Tiedonkulun kannalta on tärkeää, että saamme sekä rippikoululaisen että huoltajan yhteystiedot, ne ilmoitetaan oikein ja pidetään ajan tasalla. Kerrothan myös jo ilmoittautumisvaiheessa terveydentilassasi tai elämäntilanteessasi olevat asiat, jotka vaikuttavat rippikoulun käymiseen. Tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja niiden avulla tilanteesi osataan ottaa huomioon heti alusta alkaen.

Pienryhmä-, etä- ja kehitysvammarippikouluista on tarkempia tietoja Rippikouluvaihtoehdot-välilehdellä. Niihin ilmoittaudutaan puhelimitse.

Ilmoittautumislinkki löytyy Rippikoulu-sivulta.