Rippikoulukortti ja osallistumismerkinnät

Saat rippikoulukortin ryhmäsi ensimmäisellä kokoontumiskerralla tai tapahtumasta, jossa käyt.

Merkintöjä on aikaa kerätä kevään viimeiseen kokoontumiseen asti. Saat kerätä merkit haluamassasi tahdissa, mutta niitä ei kannata urakoida kaikkia ensimmäisellä viikolla eikä jättää viime tippaan, niin rippikoulu on mielessä koko kevään! Jos arvelet, että kortin tallessa pitäminen on vaikeaa, on ihan kätevä niksi ottaa siitä tuore kuva puhelimeen aina kun olet saanut uuden leiman!

Rippikoulumerkintöjä kerätään 4 muuta merkintää ja 4 jumalanpalvelusmerkintää.

Merkintöjen kerääminen:

Huomaathan, että rippikoulun yhteisistä tapaamisista ei tule merkintöjä korttiin. Opetusmessusta ja rippikoulusunnuntain messusta saat jumalanpalvelusmerkinnät.

Jumalanpalveluskäyntien ei tarvitse olla Oulujoen kirkossa, vaan merkit kelpaavat ihan mistä tahansa kirkosta. Koulukirkoista ei tule merkintää, koska ne ovat osa koulun ohjelmaa. Kirkon eteisessä on laatikko, johon laitat korttisi ennen jumalanpalveluksen alkua ja messun päätyttyä saat kortin merkinnän kera takaisin kirkon etuosasta.

Muihin merkintöihin kelpaavat kaikki seurakunnassa järjestettävät tilaisuudet kuten Kauneimmat joululaulut, Pee-illat, Hintan avarit, nuorisotyön tapahtumat ja kirkolliset toimitukset, joissa olet vieraana, kuten ristiäiset ja hautajaiset. Merkinnän saat myös avareista, joita Oulujoen seurakunnan nuorisotyöntekijät pitävät yhdessä kaupungin kanssa kaupungin nuokkareilla. Pyydä aina tilaisuuden päätteeksi seurakunnan työntekijää tai avariohjaajaa laittamaan korttiisi osallistumismerkintä. Avareista ja muista vastaavista saat merkinnän oltuasi paikalla vähintään tunnin. Ole aktiivinen ja pohdi vaikka kaverin kanssa, millaiseen tilaisuuteen voisitte mennä yhdessä osallistumaan!

Alla olevista linkeistä löydät tapahtumat, joista voit käydä merkkejä keräämässä.

Nuorten toiminnasta saat tietoa täältä. Voit seurata Oulujoen seurakunnan nuorisotyön toimintaa myös Instagrammissa o.jokiset.

Rippikoulumerkintöjä saat myös jumalanpalveluksista ja monista muista tilaisuuksista, joista löydät tietoja täältä, tai  Rauhan Tervehdys-lehdestä.

Tervetuloa hakemaan rippikoulumerkintöjä sekä olemaan muutenkin mukana seurakunnan toiminnassa!

Lisätietoja voit kysyä oman rippikouluryhmäsi työntekijöiltä.