Ikäkausi: Ihme 15

Nuori on ihme. Usko on ihme. Kirkko on ihme. Elämä on ihme. Rippikoulussa eletään Jumalan kasvojen edessä ja ihmetellään elämää. Ihme-ikäkausi on vuoden mittainen ja perustuu Suuri Ihme -rippikoulusuunnitelma 2017 sellaisenaan. Tavoitteet ja sisällöt nousevat tästä suunnitelmasta.

Unelmia tavoiteltaviksi

• Nuoret ovat osallisia, tulevat kuulluiksi ja saavat vaikuttaa.
  • Nuoret kokevat yhteyttä, turvallisuutta, pyhyyttä ja iloa.
  • Nuoret oppivat hoitamaan hengellistä elämäänsä toimien, hiljentyen ja osallistuen.
  • Nuoret kantavat vastuuta itsestään, toisista ihmisistä ja luomakunnasta.
  • Nuoret löytävät merkityksiä kristinuskon keskeisten sisältöjen ja oman elämänsä välillä.
  • Nuoret tahtovat kuulua Kristuksen kirkkoon.

Katso ajankohtaiset rippikouluasiat täältä.

Kerhonohjaajakoulutus

Kerhonohjaajana vedät alakouluikäisille lapsille viikoittain kerhoa. Kerho voi olla liikunta-, kokki tai tavallinen puuhastelukerho. Voit myös ehdottaa omaa ideaasi kerhon sisällöstä. Esimerksi luonto- ja seikkailukerho voisi olla hyvä juttu. Kerhonohjaus on mahdollista kaikille rippikoulun käyneille.