Rippikouluun kuuluu myöskin tutustumista seurakunnan toimintaan ja tätä varten teille on annettu rippikoulukortti, johon keräätte allekirjoituksia seurakuntamme työnteijöiltä.

Seuraavista yhteisistä tilaisuuksista saatte merkinnän korttiinne:

Rippikoulusunnuntainmessu, Opetuspäivän messu, Lähetyspäivä ja Rippikoulukonsertti.

Yhteisistä kokoontumisista saatte korttiin kaksi merkintää Jumalanpalveluksiin ja kaksi merkintää muihin tilaisuuksiin. Näiden lisäksi teidän tulee itsenäisesti käydä kahdessa Jumalanpalveluksessa tietyn ajanjakson aikana.

1. jakso on Joulun aikana 3.12.- 6.1.

2. jakso on Pääsiäisen aika 24.3.- 1.4.

Muihin tilaisuuksiin tulee hakea vähintään yksi merkintä nuorten avoimesta toiminnasta. Toimintaa on maanantaisin klo 16-19 ja Tiistaisin klo 14-17. Toisenkin muun merkinnän voi hakea nuorten avoimesta toiminnasta tai haluamastaan seurakunnan tarjoamasta tilaisuudesta.

Rippikoulukortti tulee palauttaa täytettynä 2.5. olevaan rippikoulukonserttiin, mistä saa vielä viimeisen merkinnän.

Jos kortti menee hukkaan tai hajoaa, niin uuden kortin voi käydä hakemassa kirkkoherranvirastosta. Kortista kannattaa aina välillä ottaa kuva, niin sen hukkuessa emme laita keräämään kaikkia merkkejä uudestaan.

Huom. Muualla rippikoulunsakäyvillä ei ole opetuspäivää, joten he käyvät valitsemanaan sunnuntaina hakemassa merkinnän, minkä muut saavat opetuspäivän aikana.

sdg