Vanhus istuu yksin pöydän ääressä, katsoo ikkunasta ulos
Kuva: Sanna Krook

Hoksauta minut –hanke

Hoksauta minut –hanke on päättynyt (2018-2021).

Hankkeen jatkokehittämiseen ja levittämiseen liittyvä IkäArvokas-hankkeen loppuseminaari pidettiin 25.11.2021.

Hankkeen aikana

• jaoimme monialaisen yhteistyön avulla Hoksauta minut –yhteydenottokortteja mm. apteekkeihin, kirjastoihin, KELAAN, asukastuville ja kaupungin kotihoitoon.
  • teimme yhteisiä kotikäyntejä yhteistyötahojen kanssa.
  • esittelimme seurakunnan toimintaa yhteydenottokorttien jakamisen yhteydessä.
  • tuomiokirkkoseurakunnan alueella toimi yksinäisyyttä kokeneiden ikäihmisten vertaisryhmä.
  • yhteydenottokorttien palautuminen seurakuntien yhdyshenkilöille vaihteli vuosittain ja seurakunnittain muutamista kappaleista kymmeneen/ vuosi.
  • työ jatkuu seurakuntien vanhustyöstä vastaavien työntekijöitten kautta. Valmiiksi painetut kortit poistetaan jakopisteistä.

Hankkeessa kehitettyyn toimintamalliin voi tutustua alla olevan linkin kautta:

Hoksauta minut -hankkeen toimintamalli